راه اندازی درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کلینیک مستقل زکریا این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حمید رضا رحیمی با بیان اینکه وزارت بهداشت در اواخر سال 99، دستورالعمل ها و شناسنامه های استاندارد حوزه مرتبط با سلول های بنیادی و فرآورده های سلولی مشتق از پلاسما و سایر فرآورده های پزشکی طب بازساختی را منتشر کرد خاطر نشان کرد: بر اساس این دستورالعمل به تمام دانشگاه ها اجازه داده شد، با توجه به ضوابط از خدمات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، اتاق های تمیز برای تهیه و تولید سلول های بنیادی ، شرکت های دانش بنیان و مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در سطح کشور محسوب می شود تصریح کرد: بر این اساس چند طرح تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار به تصویب رسید که در حال اجراست.

دکتر رحیمی افزود: همچنین با همکاری مشترک میان گروه های علوم پایه و مرکز تحقیقات مستقر در بیمارستان ولایت، خدماتی برای درمان زخم، ایسکمی، اسکارهای ناشی از جراحی و پای دیابتی با استفاده از سلول های بنیادی و فراورده های آن اقدام شده است.

استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اقدامات موفق در این زمینه موجب شد تا با همکاری و نظارت مستقیم معاونت درمان دانشگاه، درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور اساتید گروه های تخصصی و فوق تخصصی جراحی عروق، غدد، ارتوپدی و عفونی و پزشکی ملکولی و سلول های بنیادی در کلینیک مستقل زکریا راه اندازی شود.

دکتر رحیمی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به زخم های مزمن بر اساس تعرفه های دولتی بتوان گامی موثر در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha