آئین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی برگزار شد

با داوری 22  اثر برگزیده؛آئین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ آئین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» با داوری 22 اثر برگزیده در خراسان رضوی باحضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ منیره هاشمی و بهاره قانع نیا، نویسنده و مربی قصه گویی و با حضور دانش آموزان مدارس منطقه طرق شهرستان مشهد برگزار شد.


در حاشیه این آئین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: بر همگان واضح و مبرهن است که کودکان و نوجوانان نقش به سزا و قابل توجهی در پیشرفت و آبادانی جوامع بشری دارند. کودکان به واسطه فکر و ذات بکری که دارند از زمینه فوق العاده ای برای آموزشهای صحیح ایرانی و اسلامی برای ایجاد کشوری دانا و آگاه است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دو سالانه قهصه گویی «نهال امید» تصریح کرد: کودکان به عنوان وفادارترین مخاطبین کتابخانه های عمومی از جایگاه ویژه ای در راستای برگزاری و برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شده در کتابخانه ها برخوردار هستند.در واقع هدف از برگزاری این قبیل برنامه ها و دیگر فعالیتهای کتابخانه ای با محوریت کودکان تشویق و ترغیب آنان به سوی کتابخانه ها و آشتی دوباره آنان با کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

سبزیان اظهار کرد: انتخاب شعار «قصه خوب، نسل خوب» برای این ویژه برنامه در واقع اشاره به این مسئله دارد که می توان به واسطه قصه گویی این سنت دیرینه ایرانی نسلی را پرورش داد که در آینده سربلندی، اقتدار و شکوهمندی یک کشور را رقم زند.

در این آئین اسماء قلی زاده، زهرا مشایخی از شهرستان گناباد؛ سمانه خوشبخت، سیده انسیه سیدی، محسن زرقانی از شهرستان سبزوار و راضیه غلامی و محمد فدوی از شهرستان مشهد کتابدارانی بودند که به اجرای قصه گویی صحنه ای پرداختند. همچنین اعظم خزاعی، زهرا مشایخی از شهرستان گناباد؛ ساره تیموریان، سرور میرچولی، ریحانه شایانی فر، ریحانه فوجی، زهره محمدی، مهرانه مهرداد فر از شهرستان سبزوار و سید احمد مصطفوی و رها یوسفی حسن آبادی از شهرستان مشهد نیز از شرکت کنندگان در این مسابقه بودند.


گفتنی است، طی مدت برگزاری این مسابقه ۱۲۰ اثر از استان خراسان رضوی شامل ۴۳ اثر در بخش دیجیتال و ۷۷ اثر در بخش صحنه ای به دبیرخانه ملی جشنواره ملی قصه گویی ارسال شد که در نهایت ۴۷ اثر شامل ۲۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲۵ اثر نیز در بخش دیجیتال به مرحله استانی راه یافتند. همچنین تعداد ۹ اثر در بخش صحنه ای و ۸ اثر در بخش دیجیتال توسط کتابداران ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha