ارائه خدمات رایگان کاشت حلزون شنوایی به افراد واجد شرایط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در صورت تایید پزشک متخصص مبنی بر داشتن مشکل شنوایی، تمام هزینه های کاشت حلزون برای افراد واجد شرایط در بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه برنامه غربالگری شنوایی از زمان تولد در بیمارستان ها و زایشگاه های زیر پوشش دانشگاه انجام می شود خاطر نشان کرد: در سه تا 5 روزگی نوزاد نیز برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در مراکز بهداشت انجام می شود و نتایج آن در سامانه سینا به ثبت می رسد.

وی با اشاره به اینکه در صورت وجود مشکل شنوایی، کودکان تا سن شش سالگی در 9 مرحله مورد ارزیابی و پیگیری قرار می گیرند تصریح کرد: زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات شنوایی کودکان تا قبل از سن دوسالگی است که در این راستا طرح ها و برنامه های مختلفی در راستای غربالگری و پیگیری کودکان اجرا می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اشاره به اینکه در حال حاضر 15 مرکز توانبخشی شنوایی سنجی در سطح کشور فعال است اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز توانبخشی طالع به خدمات رسانی به این بیماران می پردازد و عمل کاشت حلزون در بیمارستان قائم(عج) و رضوی انجام می شود.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در این دانشگاه به تمام بیماران استان خراسان رضوی خدمات کاشت حلزون ارائه می شود تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 88 عمل پروتز کاشت حلزون انجام شده است و بیمارانی که شرایط اورژانسی تر دارند طی مدت زمان کمتری تحت درمان و عمل جراحی قرار می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha