بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی با 12 تخت آماده بهره برداری است

رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی طالقانی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این مرکز درمانی با راه اندازی بخش جدید مراقبت های ویژه زمینه ارائه خدمات درمانی ویژه به بیماران بیشتری را فراهم کرده است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی دکتر سعیده صباغ سجادیه، خاطر نشان کرد: بخش مراقبت های ویژه با 12 تخت به همراه فضای پشتیبان و با زیر بنای 540 متر مربع، پس از تجهیز آماده ارائه خدمت به بیماران شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی با 220 تخت مصوب و 180 تخت فعال در خدمت بیماران است، خاطر نشان کرد: افتتاح 6 اتاق عمل و 11 تخت ریکاوری جدید این بیمارستان باعث شده تا بیماران کمتری در لیست انتظار اعمال جراحی بمانند و به همان نسبت نیز مدت ماندگاری بیماران در بیمارستان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد بیماران این بیمارستان را مصدومین حوادث ترافیک و مابقی را بیماران الکتیو و ترومای غیر تصادفی تشکیل می دهند، تصریح کرد: با خدمت رسانی به موقع پرسنل بیمارستان تاکنون بیماران بدحال بسیاری از مرگ نجات یافته اند که از آن جمله می توان به بانوی بارداری که حاملگی خارج از رحم داشت اشاره کرد که در عرض نیم ساعت به همت کادر درمان از مرگ نجات یافت.

دکتر صباغ سجادیه با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر بیماران بدحال آی سی یو به دلیل خدمت رسانی مطلوب تیم پزشکی تا حد زیادی کاهش یافته است، گفت: پس از شیوع پاندمی کرونا و در شرایط فعلی به دلیل شیوع بالای بیماری آنفلوانزا تریاژ تنفسی در این مرکز درمانی فعال است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه سی تی اسکن این مرکز در حال تعمیر است و تا 48 ساعت آینده وارد چرخه خدمت رسانی می شود افزود: بر این اساس، با هماهنگی ستاد هدایت بیمار در این مدت، بیماران ترومایی به این مرکز منتقل نشده و به بیمارستانهای هاشمی نژاد و کامیاب ارجاع داده می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha