ساماندهی تمامی آمبولانس های بخش خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه  علوم پزشکی مشهد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای برنامه ساماندهی تمامی آمبولانس های بخش خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر هیچ موردی از آمبولانس های بدون مجوز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعالیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر علی یزدانی ؛با بیان اینکه که از سال 1397با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی برای جمع آوری آمبولانس های غیر مجاز اقدام شد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس های خصوصی در قالب 4 مرکز خصوصی مجاز در مشهد و یک مرکز در شهرستان خواف ساماندهی شده اند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر مشهد ،آمبولانس های خصوصی با بررسی و نظارت لازم کارت معاینه استاندارد سالیانه دریافت می کنند،به طوری که آمبولانس ها از نظر عمر خودرو و تجهیزات پزشکی و دارویی و نیروهای تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند و سپس این کارت صادر و هر آمبولانس موظف است که آن را در داخل کابین نصب کند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه هزینه خدمات نیز در ابتدا هر سال تعرفه مصوب ابلاغی وزارتی به مراکز آمبولانس خصوصی ابلاغ می شود و این مراکز موظف هستند ، صرفا بر اساس همین مصوبه از بیماران هزینه دریافت کنند.

وی افزود: اگر شهروندان خدمات مناسبی دریافت نکردند ، می توانند با شماره تلفن 190 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا با متخلفین برابر قانون برخورد شود و همچنین ارزیابی محسوس و نامحسوس از مراکز آمبولانس خصوصی در طول 24 ساعت انجام می گردد و از ابتدا سال 1401 کارشناسان حوزه نظارت بر آمبولانس های خصوصی این مرکز بیش از 50 بازدید را از مراکز آمبولانس خصوصی داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha