ظرفیت بزرگ داوطلبان زن هلال احمر برای کنترل سرطان پستان در کشور

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر: بانوان داوطلب و جوانان دختر هلال احمر ظرفیت بزرگی برای پایش سلامت زنان در مناطق کم‌برخوردار به خصوص در پیشگیری از سرطان پستان دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ اکتبر ماه آگاهی رسانی درباره سرطان پستان است. معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر روز گذشته در آخرین روز از اکتبر 2022، بانوان داوطلب و دختران جوان هلال احمر را ظرفیت بزرگی برای پایش سلامت بانوان در مناطق کم‌برخوردار شهری، روستایی و عشایری دانست و گفت: تشخیص زودهنگام سرطان پستان کار دشواری نیست و با معاینات اولیه امکان پذیر است. بنابراین زنان داوطلب هلال احمر می‌توانند پس از شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه پایش‌های سلامت زنان برای کنترل سرطان پستان را انجام دهند.

پیمان نامدار افزود: مراکز بهداشتی و درمانی هلال احمر به خصوص بیمارستان نورافشار و مجتمع دارویی درمانی هلال در تهران همواره آماده آموزش‌های لازم به داوطلبان هستند.

نامدار تاکید کرد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در میان زنان ایرانی است و براساس آمارها سالانه حدود 8 هزار مورد از این سرطان در کشور تشخیص داده ‌می‌شود.

گفتنی‌است، بر اساس یک پژوهش با افزایش سن جمعیت کشور، پیش‌بینی می‌شود؛ سرطان پستان در ایران تا سال 2025 تا 63 درصد افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha