استفاده از ماسک به‌خصوص در زمان شیوع بیماری آنفلوانزا در حفظ سلامت جامعه بسیار حائزاهمیت است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک به‌خصوص در زمان شیوع بیماری آنفلوانزا در حفظ سلامت جامعه بسیار حائزاهمیت بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر سیدجواد حسینی ، اظهار کرد: به طور معمول در فصل سرد بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند، اما طی حدود 3 سال اخیر که درگیر پاندمی کرونا بودیم به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمتر از سال‌های قبل کرونا بود.

وی تصریح کرد: با فروکش کردن کرونا شاهد کاهش استفاده مردم از ماسک هستیم و در سوی مقابل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های درس حضوری داشتیم و به جهت پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان و دانشجویان به سرماخوردگی و آنفلوانزا توصیه بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دانشگاه داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری را مهم‌ترین عامل مقابله با انواع بیماری‌‎های ویروسی از جمله آنفلوانزا دانست و گفت: به سالمندان و افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند توصیه می‌کنیم که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و از کسانی هم که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا شده‌اند می‌خواهیم که تا زمان بهبودی کامل از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت و برقراری ارتباط مستقیم با دیگران خودداری کنند.

دکتر حسینی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک همچنان لازم و ضروری است، به‌خصوص آنکه در این روزها آنفلوانزا هم شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ابتلا به آنفلوانزا در روزهای اخیر از تمامی دانش‌آموزان می‌خواهیم در مدرسه و دیگر مکان‌های پر تجمع حتماً از ماسک استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha