بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شب گذشته با نفوذ سامانه ناپایدار جوی در استان، بارشهای پراکنده رگباری درنقاطی از شمال، غرب و مرکز استان آغاز شده است که انتظار می‌رود امروز با گسترش این سامانه ناپایدار جوی، در مناطق بیشتری از استان بارندگی با احتمال با وقوع آبگرفتگی و سیلاب رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از خراسان رضوی،زهرا آهنگرزاده افزود: پیش بینی می‌شود بر حجم بارش‌ها در نیمه شمالی استان افزوده شود به طوری که در برخی نقاط این نیمه از استان به ویژه در بازه زمانی اوایل امشب تا ظهر فردا آبگرفتگی و ایجاد روان آب و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود با فعالیت این سامانه ناپایدار و با تقابل امواج بارشی، در اکثر نقاط استان تا اوایل هفته آینده بارندگی شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی استان اتفاق می‌افتد که بارش‌ها با توجه به این که به شکل رگبار و همراه با رعد و برق هستند در این مناطق آب گرفتگی و ایجاد روان آب و سیلاب دور از انتظار نیست.
آهنگرزاده افزود: همچنین امروز سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی افزایش پیدا کرده است به طوری که برای برخی از نقاط استان، وزش باد به نسبت شدید تا شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا چهارشنبه در نیمه شرقی استان همچنان ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون دمای هوای مشهد ۱۸ درجه است و همچنین امروز تا امشب روند افزایش دما در استان ادامه پیدا می‌کند اما از فردا چهارشنبه انتظار می‌رود کاهش دمای هوا به ویژه کاهش دمای روزانه در استان اتفاق بیفتد و دمای استان به طور محسوسی کاهش پیدا کند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با سه درجه افزایش به ۲۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۹ درجه سلسیوس می‌رسد.
آهنگرزاده افزود: ریوش با کمینه دمای هوای ۶ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ها در سبزوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت و بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با ۴.۷ میلی‌متر گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha