نشست اولین جلسه مشترک ۸ انجمن کتابخانه های شهرستان لارستان با حضور فرماندار ویژه لارستان

داریوش دهقان تاکید کرد: تلاش همه مسئولین و متولیان فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس شست اولین جلسه مشترک ۸ انجمن کتابخانه های شهرستان لارستان با حضور دکتر داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان. نسا خیل تاش معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، بخشداران، شهرداران و اعضای حقوقی وحقیقی انجمن های لار، بیرم ، جویم، عمادشهر، خور، لطیفی و دهکویه در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار گردید. در این جلسه ابتدا خیل تاش معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان به بیان اهمیت مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی پرداخت و اذعان داشت: برای مطالعه و خواندن کتاب هیچ وقت دیر نیست وباید عادت به مطالعه را از کودکی در خانواده به فرزندان آموخت.

در ادامه محمد معتمدیان معاون مدیر کل ورییس اداره کتابخانه های لارستان گزارش اجمالی از وضعیت کتابخانه های شهرستات ارائه و عنوان کرد: در آستانه بیست وپنجمین دوره هفته کتاب که از ۲۲ آبان لغایت ۳۰ آبان ماه ادامه دارد بیش از ۴۰ برنامه با موضوعات مختلف در کتابخانه های سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.
همچنین معتمدیان از بخشداران واعضای انجمن بخشها و شهرهای تابعه شهرستان خواست حداقل یک برنامه با موضوع کتاب وکتابخوانی در منطقه اجرایی نمایند.
وی از افتتاح یک کتابخانه در روستای بالاده بیرم خبر داد وآن را هدیه ای برای دوستداران کتاب در این روستا اعلام نمود.
در ادامه فرماندار ویژه لارستان تلاش همه مسئولین و متولیان فرهنگی برای ایجاد نیاز به مطالعه را امری مهم دانسته و راه برون رفت از جهل و ابتذال فرهنگی اجتماعی را بالا بردن آگاهی های عمومی عنوان نمود.
داریوش دهقان به منظور یادآوری در اهمیت دادن به کتاب وکتابخوانی یک دوره مسابقه کتاب با عنوان خاطرات مستر همفر ویژه مسئولین ادارات شهرستان در نظر گرفت وحضور همه مسئولین در این مسابقه را الزامی دانست.
همچنین شریفی شهردار شهر لار هم ضمن استقبال از فعالیت های فرهنگی حوزه کتاب در خصوص نامگذاری یک پارک محلی در سطح شهر و نقاشی سه بعدی بر روی یکی از دیوارهای ورودی شهرقول پیگیری واقدام را داد.
در ادامه بخشداران، شهرداران وروسای شوراهای اسلامی شهرها نیز آمادگی خود را برای یک تا چند برنامه کتاب وکتابخوانی اعلام نمودند.

خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha