توجه به کیفیت خودرو ها مورد تاکید وزارت صمت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه قطعات و لوازم مجموعه های خودرویی بر تولید با کیفیت خودرو تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحث کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: تغییر و تحول در کیفیت به تدریج آشکار می شود و در این خصوص بحث تولید نیز مد نظر است که این مسئله در تولید شفاف تر و قابل کنترل است.
وی افزود: خوشبختانه صنعت خودرو ایران به لحاظ تولید در یک سال گذشته به پایداری رسیده که این موضوع بسیار اهمیت دارد و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم برنامه ای را که برای تولید تنظیم کرده ایم تا به پایداری برسد را ادامه دهیم و به جلو ببریم.
فاطمی امین گفت: کیفیت محصولات نیز به رضایت مشتری بر می گردد که در این خصوص پروژه های زیادی آغاز شده و ما انتظار از قطعه سازان انتظار بیشتری داریم چرا که حداقل تا ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه بر می گردد.
وی با اشاره به ناتمام بودن و در نیمه های راه قرار گرفتن پروژه ها ابراز امیدواری کرد که تا پایان امثال خبرهای خوبی در خصوص افزایش کیفیت خودروها بشنویم و در ادامه گفت: یک شاخصی وجود دارد که در ۱۰۰ روز اول که خودرو تحویل داده می شود نشان می دهد که چند خودرو بر میگردد و قطعه عوض می شود که این آمار به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
وزیر صمت با تاکید بر توجه به مسئله کیفیت گفت: این موضوع باید مورد توجه همه تولید کنندگان در همه صنایع به ویژه صنعت خودرو قرار گیرد چرا که این صنعت با ایمنی، جان و عموم مردم ارتباط دارد.
وی همچنین در خصوص تلاش ها برای ارائه استاندارد ها گفت: استاندارد دو مرحله دارد. مرحله نخست آنکه استاندارد تدوین شود و در واحدهایی که تحت پوشش هستند اجرا شود و دیگر آنکه در بازار عرضه، قطعه استاندارد قابل تشخیص باشد.
فاطمی امین با ابراز تاسف از اینکه تا اوایل امسال ۳۰ درصد از قطعات خودرو تقلبی و قاچاق بودند گفت: این مسئله بسیار خطرناک بود که کار بسیار مهمی آغاز شد و تا به امروز بیش از ۳۰۰ میلیون قطعه¬ی خودرو شناسه رهگیری دریافت کردند که با یک کد دستوری می توان فهیمد که قطعه اصالت دارد یا نه، که این اولین گام و مهمترین زیر ساخت برای اینکه بتوانیم بازار قطعات اصالت را کنترل کنیم بود. و در نهایت وقتی که قطعات تولید شدند بتوانیم تولید کنندگانی که قطعات با کیفیت تولید می کنند را از آن دسته تولید کنندگانی که قطعات بی کیفیت تولید می کنند تفکیک کنیم.
وی در پایان از جمع بندی نهایی در مورد ۵۵ کالا برای صدور کد رهگیری تا کنون خبر داد و گفت: این کالاها را به مردم اطلاع رسانی می کنیم که حتما هنگام خرید به اصالت و کدرهگیری آن توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha