لزوم فعالیت بیشتر دانشگاه تهران در موضوعات محیط زیستی

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم که همکاری‌های بین سازمان محیط‌زیست و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تقویت‌ شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، حسن اکبری در نشست با رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار داشت: موضوعات محیط‌زیست بسیار متنوع، پیچیده و با بحث‌های زیادی همراه است که می‌طلبد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به‌خصوص در گروه محیط‌زیست در رفع چالش‌های محیط زیستی کشور به ما کمک کرده و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع مشکلات محیط‌زیست سوق دهد.

وی افزود: حداقل در مسائل تولید داده، ارائه اطلاعات و نیز حمایت لجستیکی، می‌توانیم در انجام پایان‌نامه‌ها، دانشجویان این رشته را یاری کنیم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم که همکاری‌های بین سازمان محیط‌زیست و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تقویت شود و بتوانیم از ظرفیت همکاری‌های مشترک یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران هم در این نشست گفت: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کهن‌ترین واحد آموزش علم منابع طبیعی در کشور است که از سال ۴۱ تأسیس و با سه گروه کار خود را آغاز کرده است.

مهدی قربانی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت علمی ۶۰ نفر و دانشگاه با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر دانشجو مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۶۰۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

وی گفت: محیط‌زیست طبیعی امروزه براثر فعالیت‌های نادرست انسانی دستخوش تغییراتی شده و نیاز به این داریم که با استفاده از حفاظت مشارکتی، جوامع محلی را توانمند کنیم.

قربانی عنوان داشت: برای حفاظت مشارکتی، نیازمند توجه به پتانسیل‌های اجتماعی و جوامع محلی از یک‌سو و هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی از سوی دیگر هستیم تا بتوانیم کاربرد فناوری‌های نوظهور را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست به کار گیریم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: عدم توجه به کارآفرینی طبیعت‌محور، محیط‌زیست ما را تهدید می‌کند و آماده‌ایم تا با همکاری‌های متقابل، گامی مثبت در این خصوص برداریم.

در ادامه مدیران دفاتر تخصصی معاونت، مدیر گروه محیط‌زیست دانشکده و سایر حاضران در جلسه به تشریح چالش‌های محیط طبیعی کشور و ارائه راه‌حل‌های ممکن پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha