اهمیت پروبیوتیک ها در مقابله با عفونت های تنفسی

یک متخصص تغذیه، در خصوص اهمیت استفاده از پروبیوتیک ها در مقابله با عفونت های تنفسی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، گلاله اصغری، از روغن کلزا و گردو به عنوان منبع گیاهی غنی از امگا ۳ نام برد و گفت: امگا ۳ ضد التهاب است و بلوک آبشار التهابی در بدن، از جمله وظایف امگا ۳ است.

وی افزود: اسید چرب امگا ۶، در روغن ذرت و روغن آفتابگردان وجود دارد که زمینه التهاب در بدن را افزایش می‌دهد، بر هم خوردن تعادل بین امگا ۳ و امگا ۶، باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پروبیوتیک‌ها منابع غذایی فرا ویژه ای هستند که با اثری که بر فلور طبیعی روده دارند، تولید آنها را افزایش می‌دهند و باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش و همچنین افزایش مقاومت به انسولین، جلوگیری از افزایش چربی‌های خون، جلوگیری از سندروم متابولیک، چاقی و…، می‌شوند.

وی افزود: پروبیوتیک ها در جلوگیری از عفونت‌های تنفسی هم نقش دارند، هر چه تعداد باکتری‌های مفید و مثبت افزایش یابد، اثرات مثبت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

اصغری گفت: حبوبات و لبنیات با چربی‌های تخمیر پذیر، زمینه مساعدی را برای افزایش باکتری‌های روده و در نتیجه تولید پروبیوتیک ها فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: سیر و پیاز با داشتن ماده‌ای به نام آلیسین مقاومت بدن را در قبال ویروس‌ها و قارچ‌ها افزایش می‌دهند. توصیه می‌شود به اشکال مختلف، از این دو ماده غذایی در غذای روزانه استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha