امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت کشور با چند دانشگاه‌ و پژوهشکده‌

یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت کشور با دو دانشگاه و سه پژوهشکده بزرگ علمی کشور با هدف تقویت همکاری های علمی در حوزه های تخصصی امضا شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت کشور، این تفاهم‌نامه‌ها صبح یکشنبه در حضور احمد وحیدی وزیر کشور و پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به امضا رسید.
وزیر کشور در این باره اظهار کرد: یادداشت‌های تفاهم همکاری وزارت کشور با دانشگاه‌های شهید بهشتی و خوارزمی، پژوهشگاه‌های حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور در حوزه ماموریت های تخصصی امضا شد.
دکتر وحیدی افزود: بر اساس این یادداشت تفاهم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور، متولی ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشین در کلان شهرهای کشور شد.
وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور هم به ترتیب در حوزه «ساماندهی و ارتقا خدمات در حوزه امور اجتماعی» و «توسعه اثربخشی کارآفرینان برتر و فعالیت دانش بنیان حکمرانی کشور» مسئولیت گرفتند.
وزیر کشور اضافه کرد: دانشگاه‌های خوارزمی و شهید بهشتی تهران هم با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان مدیریت بحران کشور در حوزه افزایش بهره وری در حوزه مدیریت شهری و روستایی و الگوها و روش های نوین در مدیریت بحران یادداشت همکاری امضا کردند.
دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: حوزه اجرایی و عملیاتی کشور باید در ارتباط مستمر و مداوم با جریان پژوهش و تولیدات علمی باشد تا از نتایج و یافته های علمی برای پیشبرد هر چه قوی تر امور توسعه ای و عمرانی کشور بهره گیرد.
وی درباره مزیت های تعامل حوزه دانش و نظام اجرایی اظهار کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی آمادگی بالایی برای تسهیل و برقراری ارتباط میان دانشگاه و دستگاههای اجرایی از طریق استانداری های سراسر کشور دارد.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر توجه به حوزه دانش بنیانی در کشور اشاره کرد و گفت: اعتلای انقلاب اسلامی در گرو توجه به حوزه دانش است و خوشبختانه حرکت های مثمر ثمری در زمینه های علمی و دانش بنیانی برداشته شده است.
دکتر وحیدی با تصریح این امر که دشمنان همواره با رشد و پیشرفت کشور مخالف هستند، گفت: بهترین راه و مسیر مقابله با دشمنان، توجه جدی و همه جانبه به حوزه های دانش است و در این مسیر جمهوری اسلامی در رتبه‌های برتر دانش های نوین در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha