انهدام ۲باند فروش داروهای نایاب در فضای مجازی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از متلاشی شدن دو باند توزیع دارو که اقدام به فروش داروهای قاچاق، تقلبی و کمیاب کرده بودند، خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا علیه توزیع کنندگان داروهای غیرمجاز در فضای مجازی؛ اعضای دو باند فروش دارو در این فضا مورد شناسایی قرار گرفته و برای سیر مراحل قانونی به محاکم قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه از اجرای این طرح توسط کارگروه ویژه پلیس فتا خبرداد و گفت: بر اساس قوانین موجود، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز یعنی داروخانه‌ها مراجعه شود، زیرا افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا افزود : در روزهای گذشته مقدار زیادی اقلام دارویی شامل داروهای کمیاب، به خصوص آنتی بیوتیک ها از فروشندگان غیر مجاز دارو کشف و ضبط شد و این اقلام برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور قرار گرفت.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، پاشایی با بیان اینکه برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد تعدادی از داروهای کشف شده تاریخ مصرف گذشته، غیرمجاز و تقلبی بوده است، گفت:‌ همچنین بخشی از این داروها نیز به دلیل عدم نگهداری در شرایط لازم و مناسب فاسد شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه فروش هرگونه دارو در فضای مجازی به علت مقوله مهم دارو و سلامت افراد ممنوع و غیرقانونی است، گفت:‌ لازم است شهروندان برای حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده برای دریافت هرگونه دارو و مشاوره هرگز متوسل به فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی نشوند.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha