عقب افتادگی ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس کشور به دلیل مشکلات اقتصادی / آسیب دیدگی ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات

رئیس اورژانس کشور گفت : ۱۴۰۰ پایگاه سازمان اورژانس کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و منابع مالی محدود عقب افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،جعفر میعادفر در جمع خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به هدف از سفر به استان زنجان اظهارکرد: با بازدید و نظارت از فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی چالش‌های موجود رصد می‌شود تا بتوانیم خدمات شایسته ای را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته اورژانس پیش بیمارستانی در استان زنجان رشد خوبی داشته و از لحاظ کمی و کیفی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: حدود ۶۳ پایگاه اورژانس در زنجان وجود دارد که تمام شاخص‌های پیش‌بینی شده خود را راه‌اندازی کرده و در حال فعالیت است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس کشور حدود ۲۵ هزار نیروی انسانی دارد اظهار کرد:از این تعداد ۲۳ هزار نفر نیروی عملیاتی و در پایگاه های اورژانس فعالیت می‌کنند و حدود ۱۵۰۰ نفر نیز پاسخگوی تلفن‌های مردم هستند.

میعاد فر با اشاره به وجود ۳ هزار و ۱۵۰ پایگاه اورژانس در کشور بیان کرد: از این تعداد ۵۱ پایگاه اورژانس هوایی ، بیش از ۱۷۰۰ پایگاه جاده‌ای و حدود ۱۳۰۰ پایگاه شهری است.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس در کشور بیان کرد: از این تعداد ۳ هزار دستگاه آمبولانس بیش از ۱۵ سال عمر دارد و باید از چرخه عملیات خارج شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ پایگاه سازمان اورژانس کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و منابع مالی محدود عقب افتاده است اظهار کرد: در حد وسع و ضرورت لازم به هر نحوی تلاش می‌کنیم پایگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم تا خدمت‌رسانی به مردم مختل نشود.

میعادفر با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ پایگاه اورژانس کانکسی در کشور وجود دارد که ۷ کانکس در استان زنجان است، تصریح کرد: زیست کردن در کانکس در هوای گرم و سرد سخت است بنابراین باید تبدیل وضعیت کنیم و ساختمان‌های دائمی را برای آنان از اعتبارات ملی، کشوری، وزارت‌خانه‌ای و بخشی با کمک استان بسازیم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد آمبولانس‌های آسیب دیده در حوادث اخیر، اظهار کرد: متأسّفانه حدود ۱۵۰ دستگاه آمبولانس آسیب دیده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده و ۵ پایگاه اورژانس در کشور نیز آسیب دیده است.

وی علت آسیب زدن به آمبولانس‌ های اورژانس را در حوادث اخیر لطمه زدن دشمن به اعتماد مردم دانست و افزود: سازمان اورژانس کشور بیشترین سطح رضایتمندی مردم را دارد و تنها سازمانی هستیم که به دعوت مردم به منزلشان می‌رود به همین دلیل دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را به هم بزند.

رئیس اورژانس کشور در ادامه با اشاره به اختصاص دو دستگاه موتورلانس به استان زنجان برای مدیریت زمان خبر داد و عنوان کرد: حدود ۳۵۰ دستگاه موتورلانس در کلان شهرهای کشور برای مدیریت ترافیک فعال وجود دارد،که درصورت فعال کردن موتورلانس در استان زنجان موتورلانس‌های بیشتری در اختیار استان قرار خواهیم داد.

میعادفر با اشاره به یکپارچگی خدمت‌رسانی اورژانس کشور به مردم، گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان زنجان از لحاظ ارزیابی در اربعین حسینی، رتبه بالایی را از لحاظ خدمت‌رسانی به مردم کسب کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha