کتابخانه تخصصی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افتتاح شد

همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه تخصصی دبیرخانه شورای فراهنگ عمومی استان خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، در این کتابخانه، حدود ۵ هزار عنوان کتاب و پژوهش علمی در ارتباط با مسائل فرهنگ عمومی استان، در اختیار اساتید و پژوهشگران قرار گرفته است.

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره افتتاح این کتابخانه گفت: بر خلاف کتابخانه‌های عمومی که انبوه جامعه و عموم مردم مخاطب آن هستند، مهمترین وظیفه کتابخانه‌های تخصصی، تامین نیازهای علمی پژوهشگران و علاقمندان به آن حوزه تخصصی است که این فرصت با کمک گردآوری توام کتاب‌های تخصصی و پژوهش‌های علمی انجام شده در آن حوزه فراهم می‌شود.

وی افزود: در این کتابخانه تخصصی که به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اتصال دارد نیز دسترسی به منابع، تصمیمات، مصوبات و پژوهش های ادوار مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی استان گرد آمده است.

حسین زاده تاکید کرد: تلاش بر آن است که دسترسی هر چه آسان تر برای علاقمندان جهت دسترسی به منابع این کتابخانه فراهم شود.

کتابخانه ای با اولویت بررسی آسیب های اجتماعی

«افشین تحفه گر» مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی نیز در ارتباط با افتتاح این کتابخانه گفت: با توجه به نیاز پژوهشگران و محققان استان نسبت به دسترسی به منابع مورد نیاز در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی، این کتابخانه راه اندازی شده است.

وی افزود: در این کتابخانه بیش از ۴ هزار عنوان کتاب، ۷۰۰ عنوان طرح نامه، پایان نامه و طرح پژوهشی و حدود هزار لوح فشرده مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی گردآوری شده است.

تحفه گر خاطرنشان کرذ: اولویت موضوعی در گردآوری منابع این مجموعه، موضوع «آسیب های اجتماعی» بوده است.

به گفته وی، پژوهشگران و اساتید می توانند در ساعات اداری با مراجعه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان واقع در بولوار شهید مدرس، از خدمات این کتابخانه استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha