لزوم استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز گفتگو در ترویج فرهنگ کتابخوانی

استاندار زنجان در پیامی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز گفتگو و هم‌اندیشی و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی با صدورپیامی هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت .

در متن این پیام آمده است :

اندیشه و اندیشیدن موهبتی الهی است که در سرشت آدمی به ودیعه نهاده شد. موهبتی که عصاره آن در کتاب و کتابت به عنوان گنجینه تفکر عالمان و دانشمندان ، در تمامی ملل و تمدنهای کوچک و بزرگ، به نسل‌های آتی رسانده است.

تأملی در تاریخ پرشکوه ایران‌زمین، گویای آن است که ایرانیان همواره اهل علم و معرفت و کتاب بوده‌اند و تمدن ایرانی اسلامی در دلِ کتاب و کتابخانه‌ها تکامل یافته و به عصر حاضر رسیده است.

در این میان کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک مرکز فراگیر و پایگاهی اجتماعی که ظرفیتهای بسیار ارزشمندی جهت ارائه خدمات به اقشار مختلف دارند، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رشد و تعالی مردم کشور عزیزمان داشته باشند.

امید است برنامه‌ریزان فرهنگی و مسئولان نهادهای متولی و اندیشه‌ورزان و کتابداران فرهیخته با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه‌مندی نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان از طریق طراحی برنامه‌های روزآمد و اثربخش تلاش مضاعفی داشته باشند تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و پرورش نسلی کتابخوان باشیم.

در این راستا استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز گفتگو و هم‌اندیشی و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و تطبیق امکانات با تغییرات روزافزون فناوری در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است.

طرح‌های بدیع کتابخانه‌های عمومی استان نویدبخش فصل جدید در فرهنگ و دانش‌ورزی استان

طرح‌های بدیع و خدمات نوین که به تازگی در کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار گرفته است، فرصتی برای رشد و پویایی اندیشه کودکان و نوجوانان امروز و نویدبخش فصل جدیدی در فرهنگ و دانش‌ورزی استان است.

اینجانب از اقدامات بدیع و طرح‌های خلاقانه متناسب فرهنگی استان در راستای افزایش سرانه مطالعه مردم حمایت کرده و از تمامی نهادهای فرهنگی و نیز شرکت‌های صنعتی و معدنی در استان می‌خواهم در راستای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به مسئله این مهم تلاش نمایند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کتابداران و تمامی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، همت صادقانه و تلاش عاشقانه‌ی تمام کسانی که در مسیر روشن ارتقای فرهنگِ مطالعه و ترویج کتابخوانی گام برمی‌دارند را صمیمانه ارج نهاده و فرا رسیدن هفته‌ی کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به تمام اهل قلم، نویسندگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دست اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر کتاب، کتاب‌خوانان و کتاب‌دوستان و مردم فرهیخته استان زنجان تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

محسن افشارچی
استاندار زنجان ورئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha