لزوم ایجاد بازارچه در شهرک های اقماری زنجان / هزینه کرد ۲۰۰ میلیاردی در توسعه حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه  یکی از مشکلات شهری عدم وجود بازارهای ارائه محصولات کشاورزی است اظهار کرد: در برنامه های سال آینده طبق اولویت شورا ایجاد بازارچه ها در شهرک‌های اقماری توصیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،مید ناصحی مقدم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مردم دریافتند که در اغتشاشات اخیر اگرچه اعتراضاتی که مردم دارند و نارضایتی که دارند به حق است ولی اغتشاشات را برنمی تابند اظهار کرد: ریشه این موضوع را ایران ستیزی آمریکا می‌دانند ،ودر طی چهل سال گذشته این همیشه مردم بودند که با حضور خودشان در کلیه عرصه ها از نظام حفاظت کنند.

وی در رابطه با حوزه مدیریت شهری با بیان اینکه موفقیت های خوبی ماه های گذشته در شهر حاصل شده است افزود: با وجود مدیریت شهری توانمند به خوبی بودجه شهرداری محقق شد در بخش عمرانی که خوشحالیم توانسته ایم بخش از رضایت مندی مردم و شهروندان را کسب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: در ادامه سال با تحقق کامل بودجه به اهداف از پیش تعیین شده برسیم و طی سیاست گذاری های انجام شده برای سال بعد در بودجه شهری و سیاست های موررد نظر شورا دست یابیم.

هزینه کرد ۲۰۰ میلیاردی در سامانه حمل و نقل عمومی

در ادامه حسین حمزه لو عضو شورای شهر با اشاره به اولویت های شورای اسلامی در بودجه ریزی سال آینده بیان کرد: کارهای مقدماتی در بودجه ریزی با تدبیر شهردار شروع شده است و طی جلسات برگزار شده طی هشت بند این سیاست ها به شهردار ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شهروندان و یکی از مشکلات شهری به حساب می آید بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی است افزود: بحث مطالعات انجام شده است و بحث احداث تقاطع های غیرهم‌سطح با نگاه و طرح تفصیلی در حال تدوین و منطبق بر طرح تفضیلی جامع شهری است.

این عضو شورا در ادامه با اشاره به بحث اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی بیان کرد : یکی از مشکلاتی که شهرداری هزینه می‌کند که در بازخورد آن شاهدیم که باوجود پرداخت یارانه کم است که در این راستا امیدواریم با لحاظ ۴۰ دستگاه اتوبوس اضافه شده و و مینی‌بوس‌های خریداری شده مسائل و مشکلات ترافیکی کمتر شود.

حمزه‌لو پاک تصریح کرد: مجوز خرید ۲۵ دستگاه ون نیز با پیگیری ها صادر شده است و امیدواریم مطالعات این موضوع برای سال آینده در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حمل و نقل عمومی بوده که با پیگیری شهرداری و شورا زنجان صورت گرفته ۲۵ دستگاه ون، ۴۰ دستگاه اتوبوس به شکل یارانه ۷۰ درصدی دولت ارائه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد یارانه دولتی تعلق گرفته و شهرداری نیز ۱۰۰ میلیارد هزینه کرده که در کل مبلغ هزینه شده در بحث حمل و نقل به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با مطالعات برای سال بعد بتوانیم مصرف بهینه استفاده کنیم.

حمزه‌لو پاک با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهری عدم وجود بازارهای ارائه محصولات کشاورزی است اظهار کرد: در اولویت دوم شورا و شهرک های اقماری این است که ایجاد ایم بازارچه ها در شهرک‌های اقماری توصیه شده است.
وی ادامه داد : ایجاد تفرجگاه‌ها و بهسازی پارک‌های موجود از جمله برنامه‌هاست که در این راستا آغاز عملیات اجرایی پارک هاشمی نژاد انجام شد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به بحث تملکات و بازگشایی محورها خاطر نشان کرد: اولویت بازگشایی با محورهایی است که با کمترین تملکات باشد که تاثیر بسزایی در روان سازی ترافیک دارند .

حمزه‌لو پاک از جمله برنامه ها به پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: آسفالت معابر، اصلاح جداول و انهار بخصوص در شهرک های با قدمت بالا و مرکز شهر که در ابن زمینه مراجعات مردمی بسیار است .

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در شهر زنجان خلأهایی وجود دارد که بحث فرهنگ سرا است افزود: طی پیشنهادات صورت گرفته احداث فرهنگسرا ها و توجه به بحث گردشگری است که امیدواریم در سال بعد در بودجه توجه ویژه شود.
این مسئول تصریح کرد: هرچند در پروژه سبزه‌میدان، باغ هاشمی نژاد، فرهنگسرا لحاظ شده اما پیشنهاد این است که در پارک‌های شهرک های اقماری نیز این موضوع لحاظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha