سرمایه‌گذاری چهار و نیم میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز فارس

مدیرعامل شرکت زاگرس جنوبی از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری با حجم ۴.۵ میلیارد دلار در حوزه‌های پائین و بالادستی نفت و گاز در ۵ سال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس،ابوالحسن محمدی گفت: ایران مقام چهارم ذخایر نفتی و مقام دوم ذخایر گازی و در مجموع ۲ حوزه مقام اول جهان را دارد، اما در تولید نفت و گاز هشتم است.
او با بیان اینکه در کشور روزانه ۹۰۰ میلیون مترمکعب در کشور گاز تولید می‌شود که معادل نیمی از مصرف اروپاست، گفت: در ایران ما گاز را مصرف نمی‌کنیم بلکه این ثروت ارزشمند را می‌سوزانیم.
محمدی اهمیت فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه گاز و انرژی را متذکر شد و گفت: فرهنگسازی به عنوان یکی از وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها و همه افراد جامعه محسوب می‌شود و باید بیش از پیش مدنظر باشد.
محمدی با اشاره به اینکه زاگرس جنوبی دارای ۵ منطقه عملیاتی شامل نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد و ۹ میدان گازی شامل آغار، نار، کنگان، سرخون، تابناک، هما، وراوی و شانول و ۲ میدان نفتی فعال سعادت آباد و سروستان است، گفت: در این منطقه عملیاتی ۲۰ درصد کل گاز کشور یعنی ۱۲۰ میلیون مترمکعب در روز تولید انجام می‌شود.

این مقام مسئول حجم تولید مایعات گازی را در محدوده عملیاتی این شرکت، ۵۰ میلیون بشکه و حجم تولید نفت را ۶ هزار بشکه در روز اعلام و خاطرنشان کرد: افزون بر ۱۴ درصد از کل گاز کشور در مناطق عملیاتی جنوب استان فارس تولید می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر وزیر نفت به استان فارس، اقدام خوبی انجام و پیشنهاداتی برای توسعه فارس مطرح شد که یکی از آن‌ها بحث سرمایه‌گذاری بود؛ خوشبختانه براساس تصمیم وزارت نفت، طی ۵ سال آینده ۴.۵ میلیارد دلار در زمینه صنایع بالادستی و پائین‌دستی نفت و گاز، در فارس سرمایه‌گذاری را شاهد خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha