استاندار فارس: سرمایه گذاری  ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه‌ی صنایع دستی و گردشگری استان فارس

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: افزایش اختیارات استان، خصوصا در حوزه تصمیم گیری از محورهای اصلی مورد بحث با مهندس ضرغامی بود، وی افزود: با قول مساعد وزیر محترم اختیارات استان در این زمینه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در حاشیه نشست مشترک با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با بیان فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس، مبنی بر اینکه گردشگری به تنهایی می تواند فارس را اداره کند، افزود: این فرمایش نشان دهنده‌ی توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی است که در حوزه گردشگری فارس وجود دارد.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه، به تناسب وجود حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، شیراز سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام می باشد، گفت: گردشگری زیارتی یکی از ظرفیت های استان فارس می باشد.

دکترایمانیه با اشاره به وجود آثار و بناهای تاریخی جهانی و ملی متعدد در فارس، گردشگری تاریخی را یکی دیگر از جنبه های گردشگری استان عنوان کرد و افزود: وجود پزشکان متخصص و حاذق، باعث شده فارس در حوزه گردشگری سلامت نیز سرآمد باشد.
وی طبیعتِ چهار فصل استان را مقصد بسیاری از گردشگران تفریحی و سیاحتی دانست و تصریح کرد: فارس در ۴ حوزه گردشگری در کشور سرآمد است.

نماینده عالی دولت در فارس، افزایش اختیارات استان، خصوصا در حوزه تصمیم گیری را از محورهای اصلی مورد بحث با مهندس ضرغامی عنوان کرد و افزود: با قول مساعد وزیر محترم اختیارات استان در این زمینه افزایش می یابد.

وی، افزایش ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین در بحث گردشگری و صنایع دستی، احداث زائر سرا هتل و بوم گردی را یکی دیگر از محورهای مورد مذاکره در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۵ صنایع دستی در فارس وجود دارد که زمینه جذب سرمایه گذاری را در استان فراهم می کند. با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان این صنعت را بیش از پیش گسترش داد و از ظرفیت های بالای آن در سطوح ملی و بین المللی بهره برد.

استاندار فارس از تشکیل پنجره واحد در حوزه صنایع دستی و گردشگری خبر داد و افزود: ادارات مرتبط با این حوزه بصورت متمرکز و در کمترین زمان ممکن اقدام به صدور مجوزها می کنند و تلاش براین است که فرآیند کار با بن بست مواجه نشود.

وی سرمایه گذار جذب شده در این حوزه را در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد از اختیارات قانونی تعریف شده خصوصا مباحث مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ در این زمینه بیشتر استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha