ایران - تونس: با بیشترین شباهت ممکن

تیم ملی ایران امروز آخرین دیدار دوستانه خود پیش از شروع جام جهانی را مقابل تونس برگزار می کند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، چیزی به شروع اولین جام جهانی پاییزی تاریخ باقی نمانده است. شاگردان کی‌روش امروز آخرین دیدار دوستانه خود پیش از شروع مسابقات را برگزار می کنند. آنها از ساعت 16 در قطر به مصاف تونس خواهند رفت؛ تیمی که شباهت های زیادی با ایران در خیلی از زمینه ها دارد؛ از تعداد حضور در جام جهانی تا تعداد دروازه‌بان حاضر در لیست نهایی این دوره!

تیم ملی تونس مثل ایران، ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. این دو تیم طی پنج دوره حضور قبلی خود موفق به صعود از دور گروهی نشده اند و امسال برای این هدف مشترک تلاش خواهند کرد. یکی دیگر از اشتراکات دو تیم، مورد عجیب حضور 4 دروازه‌بان در لیست نهایی است.

دعوت از چهار دروازه بان موردی بود که بابت آن خیلی از کی‌روش انتقاد شد ولی تیم ملی تونس نیز در این دوره با چهار دروازه‌بان حضور خواهد یافت. مثل ایران، این اتفاق با انتقادات هواداران تونسی در فضای مجازی همراه شد و آنها اعتقاد داشتند در لیست جلیل کادری عدالت رعایت نشده است. البته سوئیس نیز دیگر تیمی است که مثل ایران و تونس با 4 دروازه‌بان در جام جهانی قطر شرکت می کند.

تونس که پیش از رویارویی با ایران در دیداری دشوار مقابل برزیل قرار گرفته و با نتیجه 5 بر یک شکست خورده بود، در دور گروهی جام جهانی با تیم های فرانسه، دانمارک و استرالیا همگروه است. این تیم برای رقم زدن اولین صعود خود به دور حذفی جام جهانی، مثل ایران که با ولز، انگلیس و امریکا همگروه است، کار بسیار سختی خواهد داشت.

حریف امروز تیم ملی، برای رسیدن به جام جهانی کار سختی نداشت. این تیم در گروهی که گینه استوایی، زامبیا و موریتانی کار سختی برای صدرنشین شدن نداشت تا حریف مالی در پلی‌آف شود. تونس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مالی را هم شکست داده و جشن صعود گرفت. منذر الکبیر، سرمربی قبلی تونس پس از جام ملت ها برکنار شده و جای خود را به کادری داد تا این تیم با سرمربی داخلی راهی جام جهانی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha