ارائه خدمات دندان پزشک خانواده در حاشیه شهر و روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور اجرای عدالت در حوزه ارائه خدمات درمانی، طرح دندان پزشک خانواده در حاشیه شهر و مناطق روستایی به اجرا در آمده است تا در مراکز بهداشت و با هزینه اندک این خدمات به مخاطبان ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر فتح الله فانی، با اشاره به اینکه خدمات دندان پزشک خانواده یکی از حوزه های خدمت رسانی در طرح پزشک خانواده است که جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار داده است، خاطر نشان کرد: برنامه دندان پزشک خانواده در مراکز روستایی زیر 20 هزار نفر و حاشیه شهر در حال اجراست.

وی تصریح کرد: یک میلیون و 367 هزار و 799 نفر در مناطق حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که در مجموع 315 هزار و 861 خانوار را تشکیل می دهند.

دکتر فانی با اشاره به اینکه خدمات دندان پزشکی یکی از خدمات پر هزینه برای خانواده ها به ویژه خانواده های کم بضاعت است، اظهار کرد: 116 مرکز بهداشت دهان و دندان در مناطق حاشیه شهر مشهد، مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر فعال است که از این تعداد 41 مرکز درمشهد فعال است.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اولویت خدمت رسانی در حوزه دندان پزشک خانواده افراد گروه سنی 6 تا 14 سال است، عنوان کرد: به ازای هر یک دندان پزشک 80 هزار و 868 جمعیت هدف هستند که با توجه به آمار ، نیاز به وجود دندان پزشکان بیشتری احساس می شود.

وی گفت: در سال گذشته 5 هزار و 78 مورد خدمت در حوزه های مختلف درمان ریشه، رادیوگرافی، فلورایدتراپی، فیشور سیلانت، پالپوتومی و پالپ زنده، ترمیم دندان ، جرم گیری، خارج کردن دندان های عفونی و غیر قابل نگهداری به مخاطبان ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha