ایجاد ظرفیتی از حداکثر استعداد معلولان در بهزیستی/ بسترهای لازم شکوفایی استعداد معلولان فراهم شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی در تلاش است تا ظرفیتی از حداکثر استعدادها را ایجاد و  شرایطی مهیا شود تا پرسشگری نسبت به قوانین افراد دارای معلولیت ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان علی‌محمد قادری ظهر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع)، به میزبانی استان زنجان با بیان اینکه افراد دارای معلولیت مایه افتخار سازمان بهزیستی هستند اظهار کرد: این محدودیت موجب توقف در حضور موثر آنان در جامعه نشده است و نباید شود چرا که اینان افتخارات زیادی برای میهمن اسلامی کسب کرده‌اند و باعث افتخار کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر طلوع، افزود: وقتی خروجی ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در اقلیم‌های مختلف کشور منتشر شود، شاید بتوانیم افرادی که در منزل هستند و باور به استعداد خود ندارند را از این طریق جذب و از ظرفیت آنها به عنوان کانون استعدادیابی و ارزش‌گذاری برای فعالیت آنها داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه «طلوع» یعنی افراد دارای معلولیت هر روز طلوع می‌کنند و قطعا هیچ غروبی نخواهند داشت، افزود: بهزیستی در تلاش است تا ظرفیتی از حداکثر استعدادها را ایجاد و شرایطی مهیا شود تا پرسشگری نسبت به قوانین افراد دارای معلولیت ایجاد شود.

بسترهای لازم شکوفایی استعداد معلولان فراهم شود

در ادامه مراسم ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در سال‌جاری میزبان چندین مورد جشنواره مختلف بوده است اظهار کرد: برگزاری جشنواره بخصوص در زمینه‌های هنری بستر شکوفایی و بالندگی بیش از پیش افراد را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه با برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه استعدادیابی وجود دارد بیان کرد : معلولیت به ظاهر یک ضعف جسمی است و مانع بزرگی نیست چراکه شاهد موفقیت‌های افراد دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.
این مسئول با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای استعدادیابی و شکوفایی استعداد این قشر را فراهم کنیم افزود: در این راستا اجرای قانون جامعه معلولان را رصد و سعی در اجرای قوانین در این حوزه به نحو مطلوب هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha