شورای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری و خودباوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان از هم‌اکنون مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تمرین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علی طاهری ظهر روز چهارشنبه در بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد دوره اول امام حسین(ع) با بیان اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزی است اظهار کرد: دانش‌آموزان از هم‌اکنون مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی به این معنی است که به خودمان ایمان داشته باشیم و بگوییم ما هم به عنوان دانش‌آموز می‌توانیم در همه مسائل کشور شریک باشیم.

وی در خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: مراحل رشد و ترقی، یک‌شبه حاصل نمی‌شود بلکه برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید قدم‌به‌قدم، حرکت کرد چرا که موفقیت با توکل بر خدا، تمرین و پشتکار و همراه با سختکوشی به دست می‌آید.

شورای دانش‌آموزی نماد مشارکت و مسئولیت‌پذیری است

در ادامه حجت محمدی‌مغانی معاون تربیت‌بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان
با اشاره به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی اظهارکرد: دین مبین اسلامی تاکیدات زیادی به امر شورا و مشورت کرده است که نمونه آن در آیه 159 سوره مبارکه آل عمران است.

وی با بیان اینکه تشکیل و هم جایگاه شورا در نظام سیاسی اسلام، بالا و ترفیع دیده شده است، افزود: تشکیل شورا فواید زیادی برای جامعه اسلامی دارد که از جمله آن شناسایی افراد خوش‌فکر در بدنه شورای مدرسه برای کمک به رسیدن به اهداف آموزش و پرورش و فراهم شدن زمینه مشارکت همگانی و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان، ایجاد حسّ شخصیت در دانش‌آموزان و به عبارت دیگر، شکوفایی فکری در بدنه شورا اتفاق می‌افتد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان شورای دانش‌آموزی نماد مشارکت و مسئولیت‌پذیری است بیان کرد : این شورا می‌تواند بازوی مشورتی خوبی برای کادر اجرایی مدارس باشد.

محمدی مغانی با اشاره به اهداف شورای دانش‌آموزی اظهارکرد: از جمله این اهداف آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری، تمرین و تحقق مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی ،ایجاد حسّ رقابت در بین دانش‌آموزان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه از دید دانش‌آموزان، تقویت بنیه اندیشه‌ورزی و همسوسازی دانش‌آموزان با سیاست‌های مدیریت مدارس و....است .

وی تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر اهداف و وظایفی که به آن‌ها سپرده شده می‌توانند اقدامات ابتکاری و خلاقانه‌ای هم در سطح آموزشگاه‌ها داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خطاب به مسئولان مربوطه و با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی صرفا نباید به برگزاری انتخابات بسنده شود، گفت: به اعضای شوراهای دانش‌آموزی باید اهمیت داده شده حمایت شوند و همچنین در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha