۱۵۰ بیمار جوان دیالیزی زنجانی در انتظار پیوند کلیه

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت : در سطح استان زنجان از ۴۳۰ بیمار تحت پوشش این انجمن حدود ۱۵۰ بیمار جوان و سرپرست خانواده  واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا )زنجان ؛ محمدرضا طهماسبی شامگاه روز جمعه در آئین سی و هشتمین سالروز تأسیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان ضمن تبریک هفته گرامیداشت حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: انجمن خیریه کلیوی استان از آبان ماه سال ۶۳ با حمایت از پنج بیمار در یک اتاق امانی از شهرداری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به تشکیل مراکز دیالیز و دفاتر نمایندگی در شهرستان ها بیان کرد: در حال حاضر در کل استان زنجان به ۴۳۰ بیمار دیالیزی در این مراکز خدمات رایگان درمانی و حمایتی ارائه می‌شود.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین با راه اندازی مرکز پیوند کلیه بیمارستان آیت‌الله موسوی در سال ۹۴ تمامی خدمات درمانی بیماران اعم از آزمایشگاهی، دارویی و... فراهم شد.

طهماسبی با اشاره به خروجی این خدمات پس از ۳۸ سال افزود : از دو هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل یافته در این انجمن یک هزار و ۶۵۰ بیمار با مراقبت‌، حمایت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و فعالیت اجتماعی بازگشته اند که از افتخارات این انجمن است .

وی اظهار داشت: چشم‌انداز ی که برای تجمیع همه خدمات بیماران کلیوی اعم از مراقبتی ،‌:دیالیزی و پیوند کلیه با احداث ساختمان پنج طبقه فراهم شده است و بخش دیالیز با ۳۰ تخت پیشرفته، یک روز در میان به ۱۸۰ بیمار به صورت رایگان در سه شیفت کاری تحت پوشش قرار و خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به فعالیت فرهنگی و آموزشی انجمن در جهت پیشگیری از بیماری بیان کرد: خروجی این برنامه‌های پیشگیری را در بازگشت بیماران به فعالیت اجتماعی شاهدیم .

طهماسبی با اشاره به خدمات کلینیک درمانی این انجمن اظهار کرد: تمامی خدمات از جمله داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و ... در اختیار بیماران و عموم شهروندان با تعرفه خیریه و هدف غربالگری این خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به روند افزایشی بیماران دیالیزی از ناحیه دیابت و فشار خون در این انجمن بیان کرد: هزینه‌ پیوند کلیه تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون رسیده است و خروج این بیماران و تأمین هزینه های درمانی برای دولت بسیار سنگین است.

این مسئول تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این انجمن غربالگری و از طریق دستگاه های متولی فرهنگی و سلامت تشخیص و درمان اولیه انجام شود تا شاهد کاهش بیماری در این ناحیه باشیم چراکه این بیماری ، بیماری خاموشی است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان از ۴۳۰ بیمار تحت پوشش این انجمن حدود ۱۵۰ بیمار جوان و سرپرست خانواده واجد شرایط پیوند کلیه هستند افزود : خیران با کمک‌های خود می‌توانند با فراهم کردن زمینه پیوند کلیه برای این افراد، مانع حضور آن‌ها در بخش‌های دیالیزی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha