ضرورت حمایت و هدایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امر پیشگیری از بیماری کلیوی

نماینده ولی فقیه  استان و امام جمعه زنجان گفت : بهتر از امر کمک به  بهبود بیماران پیشگیری از بیماری است که این مهم با حمایت ها و هدایت های دانشگاه علوم پزشکی استان  میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا )زنجان ؛ حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه روز جمعه در آئین سی و هشتمین سالروز تأسیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه سال ۹۱ شاهد کلنگ‌زنی ساختمان انجمن کلیوی بوده و اکنون شاهد فعالیت این ساختمان با نحو احسن به بیماران هستیم اظهار کرد: در سال ۶۲ اولین دستگاه دیالیز این انجمن با هزینه ۶۰۰ هزار تومان خریداری شد.

وی با بیان اینکه هرکاری با رضای خدا باشد رشد را نمو می‌کند افزود: خوشبختانه زنجان دیار نیکان و خیران و خیر اندیشان است و آن نهال کوچکی که در این انجمن کاشته شده امروز درخت باروری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: باید یاد و نام خیران و نیکوکاران درگذشته در این انجمن فعال گرامی داشته شود که نهال کوچک را به درخت تنومند رسانده اند .

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به زیبا بودن امر کمک به بهبود بیماران تاکید کرد: بهتر از این مورد آن است که پیشگیری صورت گیرد تا افراد مبتلا به بیماری نشوند که این مهم با حمایت ها و هدایت های دانشگاه علوم پزشکی استان میسر خواهد شد.

وی با به بیان اینکه در گذشته بیمارستانی به نام شهناز بود که بعد ها بیمارستان شفعیه ساخته شد و بیشتر پزشکان در شهر ها و بخش ها اگر بود پاکستانی یا بنگلادشی بودند خاطرنشان کرد: در حال حاضر همین استان به عنوان یکی از قطب‌های بهداشت و درمان ۷ استان دیگر با همت و فعالیت فرزندان همین دیار ممکن شده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد : یکی از بستر های پروش کار در این زمینه حضور خیران و خیر اندیشان است که می‌تواند کارهای بزرگی در امر درمان صورت گیرد تا شاهد کاهش بیماری کلیوی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha