بسیجیان با جهاد تبیین نوجوانان را با حقایق آشنا کنند

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان گفت: باید در بین خانواده و آشنا حقایق را به نوجوانان گفت که یکی از وظایف شما مسئولان و بسیجیان در این راستا  جهاد تببین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) زنجان ، حجت‌الاسلام علی خاتمی ظهر روز شنبه دیدار مسئولین سپاه استان بمناسبت هفته بسیج ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج با بیان اینکه در دنیا تغییر حکومت ها با سه روش موروثی، انتخابات پارلمانی و یا کودتا است اظهار کرد: آنچه که در کشور ما بود اولین اعتراض بر علیه شاه بود که به تعبیر خودشان ریشه ۲۵۰۰ ساله داشتند بود و کودتایی نبود و به معنای واقعی کلمه انقلاب بود و دغدغه امام خمینی (ره)از همان ابتدا این بود که این انقلاب ساز و کار درشت خودش را پیدا کند و سامان یابد .

وی تصریح کرد: طی تصویب قانون اساسی و رأی ۹۸ درصدی مردم سپس امام (ره) نهادهای مربوطه و قانون های اساسی یکی پس از دیگری اجرا شود که مثل کمیته‌های انقلاب تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب برخی از مردم خواستار انحلال ارتش بودند افزود: طبق فرمایشات امام (ره ) که فرمودند نهادی نظامی متناسب با شرایط انقلاب تشکیل شود که فکر بسیار مبارکی بود و سپاه پاسداران تشکیل شد .

آیت‌الله ‌علی خاتمی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران به کشور گفت : اگر سپاه نبود در واقع کشور نبود و هر چه زمان می‌گذرد کلمه طیبه امام(ره ) بیشتر خود را نشان می‌دهد که نمونه آن حضور در اغتشاشات اخیر و سال های گذشته بوده است.

وی با اشاره دستور قرآن در خصوص ایستادگی بیان کرد: "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ " ‌برای مقابله با دشمن، هرچه نیرو در توان دارید را آماده و مهیا کنید.

این مسئول با بیان اینکه اگر قبل از انقلاب قوی بودیم دشمن هرگز حمله نظامی نمیکرد افزود : در حال حاضر عربده کشی آنچنانی دشمن وجود ندارد و اگر می‌دانستند حمله نظامی به ایران کنند یک ساعت معطل نمی‌کردند چراکه از ایران قوی می‌ترسند و تمام بازی ها به دلیل قدرت ایران است و این قدرت خودی خود بوجود نیامده است .

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه یک فکر بکر خدایی برای حفظ انقلاب تشکیل بسیج بود افزود : آینده نگری امام خمینی(ره) تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی بود چرا که حضور بسیج در تمامی عرصه ها به عینه ثابت شده است .

وی تصریح کرد : تمامی مردم جهان با تفکر بسیجی، حضور در صحنه و سینه سپر کردن در مقابل تهدید ها و دلسوزی نسبت انقلاب به نوعی بسیجی به شمار می آیند.

این مسئول با بیان اینکه در شرایط کنونی جنگ ترکیبی دشمنان با تمامی ابزار در مقابل انقلاب ایستاده اند و ما نیز باید مثل آنان عمل کنیم بیان کرد : خوشبختانه آمادگی خوبی در این زمینه وجود دارد و باید در بین خانواده و آشنا حقایق را به نوجوانان گفت که یکی از وظایف شما مسئولان و بسیجیان جهاد تببین است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه متأسّفانه در دو سال کرونا فضای مجازی فکر نوجوانان شکل گرفت و دشمنان توانست از این طریق ورود کنند که لازم است جهاد تبیین و آگاه سازی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha