خواص آنتی اکسیدانی انار در مقابله با انواع عفونت های بدن موثر است

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با رسیدن فصل سرما، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد اظهار کرد: انار میوه ای است که به علت وجود خواص آنتی اکسیدانی،در مقابله با انواع عفونت های بدن موثر است.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت،دکتر سوده تیموری خاطر نشان کرد: میوه انار در کاهش تهوع، اسهال، بهبود اشتها در بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوانزا و سایر بیماریهای ویروسی موثر است.

وی با اشاره به اینکه امروزه با وجود آلودگی هوا و محیط زیست،خوردن انار و آب انار توصیه می شود.تصریح کرد: میوه ی انارشیرین در حفظ سلامت قلب و عروق بسیار موثر است و مطالعات جدید نشان می دهد که نوشیدن روزانه، یک لیوان آب انار طبیعی،دفعات درد های قلبی،پس از سکته و شدت و طول مدت آنها را کاهش می دهد.

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: مصرف آب انار بعداز سکته های قلبی، ایسکنیک قلبی و مغزی به باز شدن مجدد، جریان خون عروقی کمک خواهد کرد.همچنین از آب انار در کاهش فشارخون و چربی خون استفاده می شود.

وی با بیان اینکه انار یکی از میوه های بسیار مفید در درمان بیماریهای دیابتی است تصریح کرد: انار با طبیعت سرد و تر و یا رب آن ،در تقویت معده، کاهش ریفلاکس، بهبود هضم و درمان کبد چرب، کنترل خونریزی های گوارشی (کرون و کولیت اولسروز)موثر است.

دکتر تیموری با توجه به فصلی بودن میوه ها تصریح کرد:در نبود این میوه، می توان از رب انار استفاده کرد. رب انار به عنوان چاشنی، در انواع سوپ ،آش،خورشت ها استفاده می شود و از خواص بی نظیر آن می توان بهره جست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha