آیت الله اعرافی: محرومیّت زدایی و امداد وظیفه همگانی است

مدیر حوزه های علمیه گفت: کمیته امداد باید در عرصه خدمت به افراد نخبه و مستعد که تحت حمایتش می باشد در جهت رشد افراد به صورت ویژه ریل گذاری کند و شکوفا سازی استعداد ها در کمیته امداد امری مهمی است تا در جهت تقویت جامعه برآید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از قم، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در قم برگزار شد با تقدیر از خدمات ارزنده کمیته امداد و همه خیرین و عموم مردم گفت: همه ما باید قدردان حمایت ها و کمک های مردم عزیز و شریف باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به تعامل بین حوزه علمیه و کمیته امداد افزود: باید مسئله امداد را به مقوله اجتماعی در جامعه محقق کنیم و نظام امدادی را با کار مطالعاتی و پژوهشی از نگاه اسلام که مسایل مهم و ارزشمندی دارد مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این که رویکردهای کمیته امداد در تاریخ انقلاب اسلامی بالنده و به سوی پیشرفت بوده بیان داشت:اگر منظومه فکری اسلام در تکامل و تعامل را در ابعاد و اضلاع دیگر که نهان است انجام شود، کار مهمی صورت گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از منظر اسلام در شاخص کل جامعه اسلامی اگر در یک گوشه محرومیت باشد و امکان رفع آن باشد و رفع نشود همه جامعه مسئول آن هستند بنابراین این واجب کفایی اختصاص به کمیته امداد ندارد و شاخص، مفاهیم اسلامی منطبق بر احکام اسلامی در جامعه است.

وی افزود: کمیته امداد پیشران و پیشاهنگ این امر خطیر می باشد و مسئولیت هیچ کس را رفع نمی کند و همه دستگاه های نظام و مردم مسئول می باشند و این شاخص جامعه اسلامی که همه احاد جامعه حاضر در میدان بصورت انقلابی در صحنه باشند یک اصل است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در وسط این میدان کمیته امداد نقش پیشران و راهبری را ایفا می کند، لذا باید در کشور پایش و موج ایجاد بکند که این امر مهم مسئولیت خطیری می باشد بنابراین در اصل، محرومیت زدایی و امداد وظیفه همگانی است، ولی راهبری و همگانی آن مربوط به این نهاد می باشد. لذا باید به دو اصل توانمند سازی به عنوان وظیفه عام در جامعه اسلامی و محرومیت زدایی در عرصه کمیته امداد توجه داشت.

آیت الله اعرافی خاطر نشان ساخت: باید رویکرد علمی فرهنگی معنوی و اخلاقی و توجه به همه ابعاد آن که نظام اسلامی انتظار می رود توجه داشته باشیم و در این آسیب ها و حوادث های اجتماعی افراد جامعه را مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

وی گفت: کمیته امداد باید در عرصه خدمت به افراد نخبه و مستعد که تحت حمایتش می باشد در جهت رشد افراد به صورت ویژه ریل گذاری کند و شکوفا سازی استعداد ها در کمیته امداد امری مهمی است تا در جهت تقویت جامعه برآید. لذا تمرکز در استعدادهای ممتاز، کار ارزشمندی است و نیاز است افزون به این ها در امر فرهنگی نیز کار شود، چرا که برای تقویت نظام موثر می باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با روحیه جهادی و انقلابی قدم های جدی تری برداریم تا فرهنگ جهادی و بسیجی تقویت بشود، لذا در این عرصه حوزه علمیه وظیفه خود می داند در خدمت کمیته امداد باشد تا از ظرفیت ها و شبکه سازی های حوزه در نقاط مختلف کشور که شاه‌راهای مهمی است در جهت پیش‌برد اهداف گام موثری برداشت.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha