تدوین سند توسعه بخش های مراقبت ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تدوین سند توسعه بخش های مراقبت ویژه بر اساس افق 1404 در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ایوب توکلیان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 100 تخت مراقبت های ویژه در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه فعال است اظهار کرد: براساس سند توسعه بخش های مراقبت ویژه و شاخص های جمعیتی تا سه سال آینده 255 تخت دیگر نیز به مجموع ظرفیت بخش های مراقبت ویژه افزوده خواهد شد تا بتوان به شکل مناسبی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی نمود.

وی با تاکید بر بازنگری در نظام توزیع تجهیزات پزشکی در بخش های ویژه با رویکرد متمرکز سازی خدمات و استفاده از مرکز معین در شهرستان های زیر پوشش خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه، سند توسعه در هر شهرستان بر مبنای شاخص های جمعیتی و بیمارپذیری تدوین می شود تا بتوان شناسنامه جامع درمان در راستای ساماندهی تخت های ویژه برای هر شهرستان تهیه شود.

دکتر توکلیان ضمن اشاره به تدوین نظام کنترل ارزیابی عملکرد کیفی در بخش های ویژه اذعان کرد: با استفاده از شاخص های علمی می توان احتمال مورتالیتی و میزان وخامت بالینی بیماران را در لحظه بررسی کرد که این امر برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به بیماران اهمیت زیادی دارد که بر همین مبنا رتبه بندی بخش های ویژه نیز انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha