آزادی ۵۵ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات در ساعات اولیه

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفر خواست صادر شده  است گفت: برای ۴۵ درصد از دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و ۵۵ درصد نیز در همان ساعات اولیه با تذکر آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با فرمانده سپاه استان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که از امام راحل به یادگار مانده و این شجره طیبه امروز رشد نمو بسیار خوبی در تمامی عرصه‌ها داشته است و ما قدردان زحمات و تلاش‌های نیروهای بسیج هستیم و امروز این شجره طیبه الگو برای سایر کشورها شده است.

وی افزود: امروز بسیج، یک تفکر است و جامعه هدفش فراگیر است و با حضور قدرتمند بسیج در عرصه‌ها و پشتیبانی از نظام و انقلاب بدخواهان و دشمنان هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری یک آرامش مثال زدنی و اقتدار بسیار خوبی در جامعه ایجاد کرد و درایت و تدبیر ایشان در این حوادث قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه نقش نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و بسیج در حوادث مختلف به خصوص در حوادث دو ماه اخیر برجسته و از جنس دیگری بود، بیان کرد: حضور پر رنگ و مدیریت هوشمندانه بسیج در صحنه‌ها و اینکه مردم، اقشار و اصناف مختلف آسیب نبیند بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه هوشیاری نیروهای مسلح و بسیج در میدان، نقشه‌های دشمن را خنثی کرد افزود: خداوند را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین نیروهای جان بر کف و سلحشور وجود دارند که اگر دشمنان نظام و انقلاب بخواهند در صدد تعرض و ایجاد ناامنی در کشور داشته باشند، همین نیروها با تمام قدرت پشتیبانی می‌کنند و جان خود را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فدا می‌کند.

این مسئول در گزارشی در خصوص فرآیند رسیدگی به پرونده‌های بازداشتی‌ها در استان اظهار داشت: برای ۴۵ درصد از دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و ۵۵ درصد نیز در همان ساعات اولیه با تذکر آزاد شدند، چرا که معتقدیم صف معترضین با اغتشاشگران متفاوت است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفر خواست صادر شده است افزود: از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر و تلاش می‌شود که مابقی پرونده‌ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

در ادامه سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: نقش دستگاه قضایی در همراهی و اتخاذ تدابیر در مدیریت حوادث و اغتشاشات بسیار به موقع و موثر بود که جای تشکر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha