15هزار میلیارد ریال میزان مشارکت مردمی در بحران کرونا تا سال 1400

مهندس رضا محمودی، مشاور اجتماعی وزیر بهداشت و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت های مردمی، در سفری یک روزه به بابل با دکتر سیدعلی مظفرپور، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، دیدار و درباره مسائل و موضوعات مربوط به خیرین حوزه سلامت، اقدامات انجام شده، چالش‌ها و نیازمندی‌های بابل در حوزه خیرین سلامت هم اندیشی و گفت و گو کردند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در این نشست که دکتر علی کریمی فیروزجایی، نماینده شهرستان بابل و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سلامت بابل و مسئولان موسسه‌های خیریه بیمارستانی در این نشست حضور داشتند، مشاور اجتماعی وزیر بهداشت با پرداختن به ضرورت بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی و خیرین در ارتقای نظام سلامت گفت: بیش از ۲۱هزار خیر سلامت در حوزه سلامت شناسایی کرده ایم و با آن ها در ارتباط هستیم که نقش موثری در حمایت و یاری تولیت نظام سلامت کشور ایفا می کنند.


مهندس محمودی با اشاره به تدوین بانک های مختلف اطلاعات خیرین، تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سلامت و آمارهای گردآوری شده افزود: خیرین در بیش از 30 درصد پروژه های عمرانی حوزه سلامت مشارکت دارند. میزان مشارکت ریالی مردم در سراسر کشور توسط اقشار گوناگون خیرین، موسسات خیریه بیمارستانی، تشکل های مردمی، گروه های داوطلب و مسئولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی در بحران کرونا از آغاز تا ابتدای سال 1400 برابر با 15هزار میلیارد ریال بوده است.


دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت های مردمی مسئولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی را زمینه های درخور توجه و مهم در حوزه سلامت دانست و گفت: از رقم یادشده، 5هزار میلیارد آن به مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت برمی گردد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به تعدد کارهای خیر در بابل گفت: بابل همواره به عنوان بهشت خیرین شناخته شده است.


دکتر مظفرپور نیکوکاران سلامت را یکی از ظرفیت هایی دانست که می‌توان از آن برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان بابل بهره برد، دانست و افزود: امیدواریم مسئولان وزارت و دست اندرکاران این حوزه، دانشگاه را در جهت رفع چالش‌ها و نیازمندیهای موجود بیش از پیش یاری نمایند.


گفتنی است اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه در حوزه سلامت و ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در عرصه خدمات رسانی به در این حوزه و مشکلات و چالش‌ها و نیازهای حوزه سلامت در این راستا پرداختند و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مسائل مطرح شده در این دیدار بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha