تشکیل ۶۱۰ صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی در استان زنجان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت : در ۴ سال  اخیر ۶۱۰ صندوق قرض الحسنه  ور سطح استان شکل گرفته است که کل اعضای عضو صندوق قرض الحسنه  ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ اقبال جهانبخشی در مراسم طلایه داران اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان زنجان با اشاره به ۶۱۰ صندوق قرض الحسنه در استان که در ۴ سال اخیر شکل گرفته است اظهار کرد: کل اعضای عضو صندوق قرض الحسنه ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه کل موجودی صندوق قرض الحسنه در حال حاضر بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان است افزود: ۹۷۵ فقره وام های خرد به مردم در سطح روستا ها توسط این صندوق ها پرداخت شده است که به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد تومان در سطح استان انجام شده است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی استان زنجان تصریح کرد: شاهد هستیم که در یک پایگاه مقاومت روستایی از این طریق برای ۹۰ نفر اشتغال خرد ایجاد کرده است که از محاسن این صندوق ها است .

جهانبخشی با اشاره به تشکیل ۳۰ تعاونی تولیدی و توزیعی در استان بیان کرد : این تعاونی ها با همکاری سپاه ، بسیج و بسیج سازندگی مورد حمایت قرار گرفته اند

وی با اشاره به تفاهم نامه ۵ جانبه با شرکت برق ، بهزیستی ، کمیته امداد و کمیته امور روستایی در خصوص ایجاد پنل های خورشیدی اظهار کرد:۳هزار پنل خورشیدی در سطح استان انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با انجام این اقدام جبران کمبود برق کشور و خانواده های دارای مشکل مالی تقویت شوند که تا به امروز ۳۳۰ نفر در سامانه ثبت نام شده و ۱۰۰۰ نفر نیز توسط کمیته امداد صورت گرفته شده است.

جهانبخشی با اشاره به اینکه در سال گذشته در تسهیلات تبصره ۱۶ ، ۲۶ میلیارد سهمیه استانی بود توسط بانک ها پرداخت شد افرود : در سال جاری طبق پیگیری های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است تا با همکاری فرمانداران این اعتبار به زودی جذب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha