پیگیر کاهش سهم آورده مردمی در ساخت مسکن ملی هستیم 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تنها هدف ما هم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم است گفت : از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم  تا مردم دچار فشار مالی نشوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان،اصغر اسماعیلی با اشاره به اینکه سیاست دولت در بخش مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال است، اظهار کرد : ایجاد این تعداد واحد مسکونی به عنوان سیاست اصلی دولت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این تعداد واحد مسکونی در سال یک میلیون واحد در کشور است، افزود : در این راستا با توجه به جمعیت، توسعه استانی و تعداد خانوارهایی که باید از مسکن برخوردار باشند سهمیه هر استان مشخص شده است که دو سال اول بیش از ۳۸ هزار واحد تعهد استان زنجان است.

استان زنجان به عنوان پیشران احداث مسکن در کشور مطرح است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و در حال اجرا است افزود: با توجه به شروع پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم متفاوت است و این استان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

اسماعیلی، با بیان اینکه برای تحقق اهداف در ساخت مسکن، به همراهی و همیاری متقاضیان مسکن ملی، سازندگان و بخش‌هایی که مرتبط با ساخت مسکن هستند نیاز داریم، ادامه داد: باید این سه ضلع در جهت ایجاد واحدهای مسکن ملی همراهی کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت در سطح کشور بیان کرد : متاسفانه جهش تورمی ایجاد شده ودر این راستا اثر منفی خود را در پروژه‌های مسکن ملی به علت تعداد و تراکم زیاد پروژه‌ها گذاشته است و باید گفت که این تعداد مسکن ملی برای اقشار کم درآمد جامعه ساخته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت تمام شده مسکن اثر مستقیم می‌گذارد اظهار کرد: در این خصوص پیگیر کاهش ساخت مسکن با کمترین قیمت از طریق نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم و مردم دچار فشار مالی نشوند.

متقاضیان نهضت ملی مسکن امتیاز خود را نفروشند

اسماعیلی با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و فروش امتیاز به ضرر فروشندگان است و از مردم درخواست می‌شود اقدام به خرید و فروش امتیاز خود نکنند و خود را از این فرصت طلایی محروم نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها هدف ما هم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم است بیان کرد: برای رسیدن به هدفی که داریم بسیار جدی هستیم و نسبت به افزایش تسهیلات تلاش لازم را داریم و از ظرفیت چند بانک استان هم برای دریافت تسهیلات استفاده خواهد شد.

گفتنی است: بیش ار ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن در بخش شهری و روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha