برگزاری آئین تحلیف کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان کردستان

آئین تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، معاون قضایی رییس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان در این مراسم اظهار داشت : کارشناسان رسمی با ارائه نظرات فنی در مهلت مقرر و در حیطه تخصصی و محدوده جغرافیایی خود، دستگاه قضایی را در اجرای سریعتر عدالت یاری می کنند.


به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، با حضور معاون قضایی رئیس کل و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان و مدیران کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، آئین تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، دکتر علی رشیدی معاون قضایی رییس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان خطاب به کارشناسان رسمی جدیدالورد اظهار داشت : رعایت امانتداری و بی طرفی از اصول مهم کارشناسی است و کارشناسان رسمی باید ضمن حضور در جلسات اجرای قرار کارشناسی با حضور طرفین دعوی، به احقاق حق در جامعه کمک کنند.


وی تاکید کرد: قاضی در بسیاری از پرونده ها بر اساس نظریات فنی کارشناسان رای قضایی صادر می کند و این موضوع اهمیت کار کارشناسان را نشان می دهد.


رشیدی افزود : مطابق قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، هر کارشناس رسمی در طول سال موظف است ۳ پرونده معاضدتی را به صورت رایگان انجام دهد و ضمن مشورت با همکاران با سابقه و مجرب نظریات متقن و دقیق را صادر کنند.


معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان بر لزوم ارتقای دانش و مهارت های کارشناسان تاکید کرد و افزود : در نظریه های تقدیمی به مراجع قضایی بسیار تامل کنید، چرا که در صورت احراز تخلف، مسئولیت کیفری و انتظامی و مدنی متوجه کارشناس می شود.


وی اضافه کرد : مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با فعال کردن سامانه «خودکاربری» برای کارشناسان رسمی این موقعیت را فراهم نموده تا بدون حضور در دادگاه و در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم نظریات کارشناسی خود را به کارتابل قضات ارسال نمایند.


شایان ذکر است که در ادامه، مراسم تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود در سال جاری با ادای سوگند برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha