مرکز مردمی «نفس» در شیراز افتتاح شد

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مرکز مردمی نفس ( نجات فرزندان سقط ) در شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه با حضور در آیین افتتاح مرکز مردمی نفس ( نجات فرزندان سقط )، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام های بلند به پیش ببرد، اشاره کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» از تلاش دست اندرکاران در راه اندازی مرکز مردمی نفس و همت، مشارکت و حمایت معاونت بهداشت دانشگاه و سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس قدردانی کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تشکر از تلاش تمامی همکاران در معاونت بهداشت دانشگاه و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان برای راه اندازی مرکز مردمی نفس، گفت: پس از بررسی و انجام تحقیقات گسترده و پیگیری آمار دقیق و پردازش آنان، اطلاعات در اختیار سایر همکاران مرتبط قرار گرفت تا امروز شاهد افتتاح چنین مرکز مهمی در شیراز باشیم.

دکتر «مهرداد شریفی» اعتقاد و باور حقیقی را مهمترین دلیل برای کسب نتایج مفید و موثر دانست و افزود: تا کنون فعالیت های بسیاری در راستای ارتقای کمی و کیفی ارایه خدمات بهداشتی درمانی با همکاری و مشارکت یکایک همکاران در عرصه های مختلف سلامت در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

او درصد موفقیت سیکل های ARTدر استان فارس را بیانگر برداشتن گام های علمی و تخصصی توسط کارشناسان خبره و متعهد در دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و درصد موفقیت سیکل های ART در مراکز درمان ناباروری در سطح استان با تکنیک «IVF» را توام با پیشرفت و آمار آن به بیش از هزار مورد برشمرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و شروع به کار مرکز مردمی نفس، در راستای حمایت از خانواده، جوانی و افزایش جمعیت گام های موثرتری برداشته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمبود سیستم رجیستری شناسایی زوجینی که توانایی یا عدم توانایی باروری دارند را یکی از اولویت های برنامه های دانشگاه عنوان کرد و گفت: شناسایی زوجینی که توانایی یا عدم توانایی در باروری دارند، می تواند زمینه ساز تشخیص و درمان زودهنگام شود و راه برای ادامه درمان های موفق تر را هموارتر سازد.

دکتر شریفی بهره مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در بحث ناباروری را یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری و درمان علل ناباروری دانست و بیان کرد: بهره مندی از هوش مصنوعی راهکار بسیار موثر و سودمند در زمینه تشخیص و درمان علت های مختلف ناباروری است و می تواند نقش مهمی در کنترل و افزایش جمعیت سالم را ایفا کند.

سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای جوانی جمعیت و رفع یکی از چالش های جمعیتی (سقط جنین سالم)، اقدام به راه اندازی مرکز مردمی نفس کرد که با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه سازی و حمایت، به خانواده ها کمک می کند تا در این زمینه تصمیم بهتری بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام فرخنده میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، انجام کار علمی و تخصصی توسط کارشناسان خبره و مجرب در طول سه ماه گذشته برای راه اندازی مرکز مردمی نفس را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: همکاران متخصص، متعهد و تلاشگری که از سه ماه گذشته تا به امروز برای افتتاح مرکز مردمی نفس، ابعاد مختلف تاسیس این مرکز از جمله نحوه جمع آوری و پردازش صحیح آمار و اطلاعات، شیوه حمایت خانواده، بررسی چالش ها و رفع آنان را به دقت مورد بررسی قرار داده اند که قابل تقدیر است.

«زهرا یقطین» افتتاح این مرکز را امری خداپسندانه و ضروری دانست و افزود: امیدواریم نتایج عملکرد تیم های تخصصی دست اندرکار موجب ارتقای سطح آگاهی و سلامت جامعه شده تا بتوانیم با جلوگیری از بروز سقط جنین سالم، شاهد توسعه هرچه بیشتر جمعیت ایران باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha