تعیین تکلیف پروانه چرای دام متوفی در کوتاهترین زمان

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از کاهش انتقال پروانه چرای دام افراد متوفی به فرزند یا همسر در کوتاه ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ محمد حسین پور عباس رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: به منظور رفاه حال مرتعداران و دامداران که طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه چرای دام شده اند و فوت کرده اند فرزند یا همسر متوفی می توانند با تکمیل مدارک مربوطه ضمن مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای استان در کوتاهترین زمان ممکن حقوق ناشی از پروانه مرتعداری را اخذ نمایند.

وی افزود این زمان حداکثر 2 هفته است در صورت ارائه مدارک مستدل قانونی امکان پذیر است.

رئیس اداره امور مراتع یاد آور شد آخرین مهلت قانونی جهت تعیین تکلیف پروانه مرتعداری افراد متوفی 1402/05/11 خواهد بود و پس از اتمام تاریخ مذکور پروانه مرتعداری ابطال می گردد.

وی تصریح کرد با ارائه این مدارک که غالبا گواهی فوت، گواهی حصر وراثت، تاییدیه اشتغال دامداری، مدارک هویتی شخصی فرد متقاضی می باشد پس از تایید اداره مرتع اقدامات لازم در راستای صدور پروانه جهت فرد جایگزین متوفی صادر می گردد.

پور عباس خاطر نشان کرد این معضل اجتماعی به دلیل عدم آشنایی دامداران با مراحل نقل وانتقال و دستورالعمل ها همواره آنان را با مشکلات قانونی و عدم بهره مندی از استفاده مطلوب مرتع مواجه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha