ضرورت اتمام طرحهای نیمه تمام کردستان / پیگیری جدی طرح راه آهن همدان - سنندج

رییس جمهور با تاکید بر به سامان رسیدن طرح های در دست اجرا برای توسعه کردستان گفت: یکی از خواسته های مردم این استان، بهره برداری از طرح راه آهن تهران - همدان - سنندج است که با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در سالن آزادی سنندج، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم خونگرم، مجاهد و مقاوم استان کردستان و سنندج اظهار داشت: تلاش می کنیم پروژه راه آهن همدان - سنندج سریعتر به نتیجه برسد.

رییس جمهور گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج که با همت وزارت نیرو و وزیر پرکار نیرو، استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان، پیگیری نمایندگان مجلس، پیمانکاران و قرارگاه خاتم البنیا و دلسوزان به نتیجه رسید انتظار هشت ساله مردم به سر رسید و از این جهت خرسندیم که مردم عزیز سنندج می توانند از آب گوارا بهره مند شوند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت:ملت ایران از پیشرفت دست بر نمیدارند و دشمنان می خواهند قطار پیشرفت کشور را متوقف کنند ، البته که اراده مردم ایران چنین اجازه ای به مردم نمی دهند .

وی تصریح کرد: دانشگاهیان و دانشمندان ما درمنطقه و جهان حرف اول را می زنند و این حقیقت دشمن را خشمگین کرده است.

رییس جمهور به پیشرفت های هسته ای، صنایع دفاعی و علمی کشورمان اشاره کرد و اظهارکرد: ارتباط ما با کشورهای دنیا و صادرات در حوزه نفتی و غیرنفتی و سهم مان در تجارت منطقه نیز باعث کیته و عصبانیت دشمن شده است.

رییس جمهور ضمن تقدیر از استاندار کردستان و مسوولان استان به واسطه افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان گفت: کردستان از لحاظ کشاورزی، دامداری و تولید ظرفیت بسیار بالایی دارد، از مدیران خواست از نیروی انسانی کارآمد بومی در استان برای مدیریت استفاده کنند.

آیت الله رییسی ادامه داد: دختران و پسران دانشگاهی، بدانند بعد از تحصیل در همین استان یا سایر نقاط کشور، زمینه اشتغال و خدمت برای آنان وجود دارد و این مهم به تلاش و همت آنان دارد.

رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: خدمت رسانی مخلصانه به مردم رسالت اصلی ماست، کاری که امروز بسیجیان و نیروهای خدمت گزار در جای جای کشور برای خدمت به مردم انجام می دهند.

آیت الله رییسی بر لزوم اتمام طرح ها در سریعترین زمان تاکید کرد و افزود: تلاش استاندار و نمایندگان مجلس و مسوولان استان مضاعف شود تا طرح های نیمه تمام به ثمر برسد.

رییس جمهور همچنین یاد شهدای امنیت را گرامی داشت و افزود: خداوند را به واسطه همت و مجاهدت مردم سنندج شاکریم و امیدواریم هر روز شاهد توسعه بیشتر این خطه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha