ارائه سبد تغذیه ویژه مادران باردار و کودکان زیر 5 سال در راستای قانونی جوانی جمعیت

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بررسی و بهبود تغذیه مادران باردار یکی از اولویت های حوزه بهداشت و درمان است از همین رو در مراقبت های بهداشتی این افراد به لحاظ سوء تغذیه نیز مورد بررسی قرار می گیرند و با کمک سازمانهای حمایتی سبد تغذیه برای آنها در نظر گرفته می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا اباصلتی، با اشاره به اینکه مادران باردارو شیرده و کودکان زیر 5 سال از مهمترین گروه هایی هستند که مشکلات تغذیه ای برای این افراد می تواند صدمات زیادی در اینده وارد کند، خاطر نشان کرد: سبد تغذیه با همکاری ارگانهای حمایتگر به این قشر از جامعه اهدا می شود و پس از بازه زمانی تعیین شده به طور مجدد این افراد به لحاظ شرایط سوء تغذیه بررسی میشوند.

وی گفت: در صورتی که پس از مصرف سبد تغذیه ای و مکمل یاری شرایط فرد بهبود نیافته باشد موضوع از حیث وجود بیماری و یا عدم مصرف سبد تغذیه مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه تغذیه در هزار روز اول کودکان در سلامت روحی و جسمی آنها تاثیر به سزایی دارد،گفت: از همین رو برای کودکانی که شواهدی مبنی بر سوء تغذیه در آنها دیده شود به جز مکمل آهن، مکمل های تغذیه ای کمک کننده به خصوص به خانواده های کم بضاعت اهدا می شود تا مشکل سو ءتغذیه کودکان برطرف شود.

وی با بیان اینکه ارائه سبد تغذیه و مکمل یاری در پی اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت به شکل استوارتری ادامه دارد، گفت: حفظ سلامت مادر باردار، شیرده و کودکان به عنوان مهمترین افراد در بحث جوانی جمعیت از همه لحاظ مورد تاکید حوزه بهداشت و درمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha