بهبود تراز تجاری کشور با استفاده از فناوری حوزه غذایی

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ما بر اساس نقش محوری که در شرکت‌های خصوصی دانش بنیان داریم، نیازمندی کشور را در عرصه غذایی احصا کردیم و با هماهنگی وزارتخانه‌ها در تلاشیم تا تراز تجاری کشور را ارتقا ببخشیم.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر رضا عالی زاده معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در مصاحبه با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: طبق بررسی‌های انجام شده میزان ارزبری در حوزه سلامت و امنیت غذایی، حدود ۴. ۷ دهم میلیارد دلار است که می‌توان این مبلغ را از طریق فناوری دانش بنیان‌ها تأمین کرد و به مرحله خودکفایی رسید.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی و بر اساس نقش محوری که در شرکت‌های خصوصی دانش بنیان داریم، نیازمندی‌های کشورمان را در این عرصه احصا کردیم و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت در تلاشیم تا تراز تجاری کشور را تا اندازه خوبی ارتقا ببخشیم.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: امنیت غذایی به معنای کاهش وابستگی تأمین غذا به خارج از کشور است تا در بزنگاه‌ها دچار بحران نشویم بنابراین ضروری است که از فناوری‌های دانش بنیان‌ها استفاده کنیم تا زنجیره ارزش را تکمیل کرده و واردات را کاهش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۵ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و سلامت غذایی در حال فعالیت هستند و ارزش افزوده خوبی ایجاد می‌کنند افزود: شرکت‌های دانش بنیان مسیر تولید محصولات غذایی را از ابتدا تا انتها با استفاده از فناوری‌های نوین طی می‌کنند.

عالی زاده با اشاره به اینکه حمایت ستاد شامل توسعه فناوری و اقتصاد فناوری و توسعه بازار می‌شود گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه امنیت و سلامت غذا بر اساس سطوح فناوری آن‌ها تعریف می‌شود و متفاوت از یکدیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha