کد خبر: 191478
۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷

دهگلان و سروآباد شهرستان های زرد کرونایی دراستان کردستان

سایر شهرستان های استان در وضعیت آبی(عادی) قرار دارند
دهگلان و سروآباد شهرستان های زرد کرونایی دراستان کردستان

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سروآباد و دهگلان همچنان دارای رنگ کرونایی زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان های استان به رنگ آبی(عادی) در آمدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام این خبر گفت: رنگ بندی اخیر مشابه با هفته قبل بوده و تغییری در وضعیت کرونایی استان حاصل نشده است که بر این اساس در استان، تعداد دو شهرستان زرد و هشت شهرستان نیز رنگ کرونایی آبی دارند.

بهرام کندایی گفت: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های بانه، بیجار، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان رنگ آبی(بی خطر) و شهرستان های سروآباد و دهگلان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) را به خود گرفتند.

وی تصریح کرد: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۱۱ آبان ماه جاری)، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، ۳ شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، ۹۴ شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و ۳۵۱ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ابراز داشت: جهت پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام نمایند.

کندایی ابراز داشت: از هم استانی های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس های بیماری های تنفسی بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha