با گفتن حقایق گره های ذهنی را باز کنیم

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت : اکنون که در عصر جهاد زبان، تبیین و گفتن حقایق هستیم، لازم است تا با تببین و روشنگری گره‌های ذهنی را باز کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی ظهر روز شنبه (۱۲آذرماه) در آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه فضای مجازی بدون کنترل می‌تواند تمام داشته‌های فرد را از او گرفته و به ورطه نابودی بکشاند اظهار کرد: در حال حاضر دشمن از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند هویت جوانان را مورد هجمه قرار داده و روحیه ناامیدی را در جامعه افزایش دهد که لازم است از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی و تشکل های دینی برای مقابله با این هجمه استفاده شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که به هجمه‌های فرهنگی، و محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره کرده‌اند، افزود : اگر به بیانیه گام دوم انقلاب توجه نکنیم مطمئناً سقوط خواهیم کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه دردوره‌ای قرار داریم که پیش زمینه دوران ظهور است بیان کرد: امام(ره) فرمودند انقلاب از نشانه‌های ظهور است و ما به پشتوانه نهضت عاشورا به این انقلاب معتقد هستیم و در عصری قرار داریم که تمام کفر بر علیه دستگاه ظهور کار می‌کنند و باور ما این است که انقلاب اسلامی غایت حرکت انبیا و اولیا الهی است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه به اعتقاد ما انقلاب اسلامی نعمت امام عصر(عج) است که به دست ما رسیده است افزود : دشمنان تمام سرمایه خود را برای مواجه با این نهضت انقلابی به کارگرفته‌اند و صحنه بازی را آماده کرده تا طیف‌های مختلف مردم را برای پیشبرد اهداف خود به بازی بگیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این مسیر را طی می‌کند تا آن را به دست صاحب اصلی برساند بیان کرد: این امر و تکلیف بیشتر بر دوش مبلغان دینی قرار دارد و آن چیزی که بر عهده ما گذاشته شده تبدیل قیام به اقامه است.

این مسئول با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا از قیام شروع می شود و باید فرصت و قدرت اقامه را هم فراهم کرد، گفت: کسانی‌که پیشرو پدر صحنه قیام هستند باید این فرصت را برای همه مخصوصا مومنان برای دفاع از حق را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی با بیان اینکه مخاطبین ما نه تنها جامعه متدین کشور، بلکه عموم مردم هستند بیان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که از نوع جنس جهاد تبیین و جهاد زبان است واین جهاد یک واجب عینی بوده و برای پیروزی باید همه آحاد مردم وارد میدان شوند.

وی خطاب به روحانیون و مبلغان تأکید کرد: جامعه ای که خود را پیش رو و فرمانده روشن کردن ذهن ها و دلها می‌داند به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد باید به نحو احسن از آن استفاده کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی کشور در ادامه اظهار کرد: اکنون که در عصر جهاد زبان، تبیین و گفتن حقایق هستیم، لازم است تا با تببین و روشنگری گره‌های ذهنی را باز کنیم .

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار جهاد تبیین بودند گفت: اگر ایشان نبودند اهداف نهضت حسینی مغفول می‌ماند و محقق نمی‌شد و اگر قیام جمعی صورت نگیرد موفقیت به دست نمی‌آید.

قشر مناطق حاشیه نشین کمتر در اغتشاشات حضور داشتند

در ادامه سعید احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ، هم افزایی و هم فکری خوبی در استان برقرار است افزود:جمعیت فرهنگی بانوان، هیأت‌های مذهبی، مجموعه مداحان، مجموعه‌های قرآنی، در وضعیت خوبی قرار دارند و نزدیک به دو ماه است که طرح تفصیلی جهاد تبیین در استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب ایجاد شده بخصوص در مناطق حاشیه نشین شهر خاطر نشان کرد با توجه به کمبود اعتبارات کارهای فرهنگی خوبی در استان انجام گرفته است و همچنین با توجه به اغتشاشات اخیر به خوبی مشاهده می‌شود که قشرحاشیه نشین شهر کمتر در این حوادث حضور داشته اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پنج دوره توانمندسازی مبلغین جهادی در استان برگزار شده است بیان کرد: در همین راستا پایگاه‌هایی اجتماعی استان از ۹ به ۱۶ عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین خسروی تقدیر و بهزاد طارمی به عنوان معاون جدید فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha