۱۰۰هزار نفر در سراسر کشور هنرکارت دریافت کردند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تلاش برای تکمیل هنرکارت برای هنرمندان سراسر کشور و نیز اعطای خدمات رفاهی خارج از حوزه بیمه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،سید مجید پوراحمدی در خصوص گلایه‌های موجود در زمینه صدور کارت هنر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هنرمندان کشورمان عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

وی افزود: با استقرار دولت جدید، وقفه‌ای بیش از یک ساله پدید آمد که موجب وقفه در روند عضو گیری بوده است.

پوراحمدی ادامه داد: ما روندها را بررسی کردیم و در حال حاضر عضویت بر اساس فرایند جدیدِ برنامه ریزی شده از جمله کارگروه‌های استانی صورت گرفت و کار با تشکیل کارگروه‌های استانی با ریاست مدیران کل پیش خواهد رفت.

وی افزود: عده‌ای از هنرمندان شاید بنا به دلایلی برخی مدارک را در اختیار نداشته باشند و یا ممکن است برخی مدارک‌شان ناقص باشد.

همچنین در برخی شهرستان‌ها ممکن است امکان برگزاری کنسرت وجود نداشته باشد و در صورت تایید کارشناسان، کار انجام می‌گیرد.

پوراحمدی تصریح کرد: بر اساس همین شیوه اعضای جدید عضو صندوق شده‌اند و تعداد اعضا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است؛ در سال گذشته نیز بیش از ۲۰ هزار نفر به عضویت جدید صندوق درآمده‌اند.

وی با بیان این که بیش از ۸۴هزار نفر دارای هنرکارت هستند، افزود: تلاش کردیم فرایند تقاضا و ثبت هنرکارت را با تفاهم مجدد با بانک سرعت ببخشیم و نیز برخی موانع گذشته را بر طرف سازیم؛ از جمله این که خود هنرمند از طریق مسیر صندوق می‌تواند برای هنر کارت تقاضا دهد.

پوراحمدی ادامه داد: در حال آماده سازی اپلیکیشن صندوق هستیم و کارهای مقدماتی آن را صورت داده‌ایم و اگر این اتفاق تا پایان سال رخ دهد، هنرمندان با نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های خود، می‌توانند تمام خدمات را به صورت یک پلتفرم دریافت نمایند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بسته‌های واریزی در ایام کرونا در ۵ مرحله به هنرمندان اعطا شد و اکنون که بودجه جدید در دست نیست، تلاش می‌شود با شیوه‌های مختلف رفاهی بخشی از نیاز هنرمندان را خارج از روند بیمه‌ای صورت دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha