کد خبر: 191576
۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
وحدت برای کشور کارآمد است

۱۵ اذر با پژوهش بنیاد شهید تلاقی زیبایی از سالگردشهادت دو فرمانده  سرلشکر احمد کشوری از مجموع ارتش و شهید ییلاقی از سپاه، است و وحدت ارتش و سپاه بسیار کارآمد برای کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، سعید کهنسال در نشست خبری که با محوریت کنگره سردار شهید حاج علی ییلاقی و سالگرد سرلشکر شهید احمد کشوری در مرکز ایثار برگزار شد، گفت: الگو نمایی از ایثارگران می‌تواند مبنای مولد سرمایه اجتماعی باشد.

وی برگزاری یادواره‌ای متفاوت در امسال را وجه متمایز ان عنوان کرد و افزود: هنرهای نمایشی و تصویر سازی از مزیت های این دوره یادواره است و نقش اثرگذاری بر نوجوانان دارد.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران از رونمایی پوستر ۱۵ اذر روز بزرگذاشت فرماندهان دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: این‌مهم توسط فرزند شهید انجام‌می شود و لشکر ۲۵ کربلا پیشقراول جنگ بود اما فرماندهان دیگر در سپاه قدس، مناطق مرزی نیز که در دفاع از حرم نقش داشتند بر کسی پوشیده نیست.

کهنسال با تقدیر از مردم مازندران در تشییع شهیدصالحی، شهید امنیت که روز گذشته انجام شد گفت: رهبری فرمودند مجاهدات های مردم مازندران از یاد نمی رود.

وی با تاکید بر اصل جهاد خاطرنشان کرد: حضور از رزمندگان دفاع مقدس در این همایش پر رنگ است.سر لشکر شهید ییلاقی در سن ۲۱ سالگی از فرمانداران در غرب کشور بود وفرماندهی همیشه پیروز ۲۵ کربلا در سن ۲۴ سالگی به عهده می‌گیرد و از ناحیه سینه مجروح می شود ومجدد به جنگ بر می‌گردد و در سال ۶۲ از ناحیه سر مجروح شده و ۴ ماه در کما بوده و ۱۵ اذر ۹۶ شهید می‌شوند و شهید کشوری نیز سال ۵۹ به شهادت نایل می‌شوند.


مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اهمیت بحث‌استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: در وصیتنامه شهید ییلاقی عنوان شده، استقرار حکومت معنویتی اصل مسلمان وشیعه در لایه های حکمرانی است و حضور راهبردی را برای نسل جوان تبیین می کند.


کهنسال با اشاره به بحث‌نفوذی ها که در بحث امنیت مشکل آفرین خواهند شد گفت: دشمن توانست در خانه های ما نیز سرباز تولید کند و جهل از این ناحیه ما اتفاق افتاد و این ضعف ما بوده که برگزاری این یادواره ها در تبیین موثر است.

وی گفت: حضور مردم در مراسم شهید صالحی نشان داد که در بحث شهید و شهادت مسیرمان مسیر شهدا خوا هد بود و ۱۳ شهید گمنام در مازندرام در ۶ دی سالروز شهادت حضورت فاطمه در ۱۰ شهر تشییع خواهد شد.

محمد رضا ییلاقی فرزند شهید ییلاقی در این مراسم خاطرنشان کرد: ۱۵ اذر با پژوهش بنیاد شهید تلاقی زیبایی از دو فرمانده سرلشکر احمد کشوری از مجموع ارتش و شهید ییلاقی از سپاه، وحدت ارتش و سپاه بسیار کارآمد برای کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه صدای ۱۵ اذر وحماسه فرماندهان مازندران از طریق رسانه ها باید به گوش کشور برسد گفت: ۵ امین سالگرد شهید ییلاقی و بزرگداشت فرماندهان روز ۱۸ اذر در شهرستان بهشهر مصلی ایت الله جباری همراه با نماز مغرب و عشا مازندران برگزار خواهد شد و رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شهید ییلاقی نیز انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha