مسمومیت با مونوکسید کربن ۱۹ دانش آموز  مدرسه شبانه روزی

با توجه به آغاز فصل سرما و ضرورت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز اما هر سال شاهد اتفاقاتی از قبیل گازگرفتگی هستیم با وجود این که شرکت گاز مازندران هشدارهای لازم در جهت پیشگیری و کنترل لوله های گاز در جهت عدم نشتی گاز را می دهد اما با باز آماری از مسمومیت و اطراف فوت برخی از شهروندان در مازندران را شاهد هستیم.

با توجه به آغاز فصل سرما و ضرورت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز اما هر سال شاهد اتفاقاتی از قبیل گازگرفتگی هستیم با وجود این که شرکت گاز مازندران هشدارهای لازم در جهت پیشگیری و کنترل لوله های گاز در جهت عدم نشتی گاز را می دهد اما با باز آماری از مسمومیت و اطراف فوت برخی از شهروندان در مازندران را شاهد هستیم این ها در حالی است که چندی پیش مدیرکل تجهیز نوسازی استان مازندران در گفت‌وگو با طبنا تاکید کرد که در مازندران هیچ مدرسه ای گاز سوز نیست از سوخت شوفاژ استفاده می کند.

در این راستا زکریا اشک‌پور نیز در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری سلامت از مسمومیت ۱۹ نفر از شاگردان یک مدرسه شبانه روزی با مونوکسید کربن خبر داده است.


وی گفت: در ساعت 21:15 شب شنبه، 12 آذر 1401، با اعلام خبر گاز گرفتگی دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی در منطقه وناجم شهرستان ساری، بلافاصله پایگاههای اورژانس تاکام، کیاسر، و راهبند ساری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس مازندران، به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران افزود: در بررسی‌های انجام شده تیمهای اورژانس اعزامی، مشخص شد که 19نفر دانش آموز پسر با میانگین سنی 13تا15سال در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

اشکپور ادامه داد: بلافاصله پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه، به بیمارستانهای امام خمینی)(ره)، فاطمه زهرا(س) و بوعلی سینا ‌شهرستان ساری منتقل شدند.

وی گفت:خوشبختانه در بین این افراد مصدومی با حال وخیم گزارش نشد.

مدیرکل اموزش و پرورش مازندران نیز اعلام‌ کرد که این دانش آموزان مرخص شده اند و در حال حاضر مشکل جدی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha