اعلام ویژه برنامه‌های اربعین شهدای حرم شاهچراغ (ع)

معاون فرهنگی آستان شاهچراغ (ع) جزئیات، ویژه برنامه‌های اربعین شهدای حرم شاهچراغ (ع) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حجت الله طلایی افزود: پنجشنبه ۱۷ آذر، اربعین ۱۳ شهید حمله ددمنشانه عنصر تکفیری به بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم است که با چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدمحراب حضرت آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، مقارن شده است.


وی اضافه کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های مختلفی، با حضور خانواده‌های معظم شهداء، مسئولان استانی و کشوری، خدام اعتاب مقدسه ایران اسلامی و عموم زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)، در این بارگاه منور اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع) در تشریح این برنامه‌ها که از ۱۵ تا ۱۸ آذر، برگزار می‌شوند، گفت: سه شنبه ۱۵ آذر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای توسل با نوای حاج مهدی سروری در شبستان امام خمینی (ره) تلاوت خواهد شد.

طلایی درخصوص برنامه‌های شب شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: چهارشنبه ۱۶ آذر در شب شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق درباره فضایل و مناقب سیدة نساء العالمین، سخنرانی و حاج مهدی سروری، مرثیه سرایی می‌کند.

وی همچنین درخصوص مراسم اربعین شهدای حرم مطهر و چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار استوار محمودآبادی، گفت: پنجشنبه ۱۷ آذر، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه مداحان اهل بیت، حاج صادق آهنگران و حاج عباس حیدرزاده، ضمن قرائت دعای روحبخش کمیل، مرثیه سرایی خواهند کرد. این مراسم، علاوه بر شبکه استانی به صورت زنده از شبکه ۱ سیما و رادیو زیارت، پخش می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم شاهچراغ (ع) گفت: جمعه ۱۸ آذر نیز دعای پرفیض ندبه، با نوای حاج عباس حیدرزاده قرائت می‌شود. سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین حدائق، خواهد بود و مراسم به صورت زنده از شبکه ۱ سیما پخش می‌شود.

برگزاری محافل انس با کلام الله مجید، برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های مختلف در جوار حرم مطهر، برگزاری محافل قرآنی در منزل شهداء و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های حرم مطهر، در این مناسبت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha