آماده باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد: «طرح ملی امداد و نجات زمستانه» هر ساله همزمان با آغاز فصل سرما اجرا می‌شود اما امسال با توجه به شرایط جوی و هشدارهای سازمان هواشناسی این طرح را زودتر آغاز کردیم.

وی از آماده باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار امدادگر و نجات گر در سطح کشور آماده ارائه‌ی خدمات در شرایط حوادث احتمالی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: عملیات امدادرسانی به استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی و نقاط کوهستانی در استانهای شمالی کشور که شب گذشته به خاطر شرایط جوی دچار مشکلاتی شده بودند انجام شد.

ولی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۲۲ فروند بالگرد امدادی در مجموعه هلال احمر آماده ارائه خدمات در شرایط اضطراری هستند گفت: ما ۶۰۰ پایگاه ثابت در سطح کشور داریم که در تمام ایام سال خدمات ارائه می‌کنند اما در فصل سرما ۵۰ درصد به ظرفیت‌های ما در نقاط کوهستانی و محورهای مواصلاتی حادثه خیز اضافه می‌شود و جمعاً ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا محسوب می‌شود و همچنین با توجه به تغییرات اقلیمی در کل دنیا و ایران، مجموعه دستگاه‌های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر که مسئولیت پاسخگویی در سوانح و حوادث را بر عهده دارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند و از نظر تجهیزات امدادی و نیروهای عملیاتی تقویت شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از دولت و مجلس تقاضای حمایت بیشتر کرد و گفت: علاقمندان فعالیت در مجموعه هلال احمر می‌توانند به عنوان داوطلب وارد سیستم شده و پس از طی کردن دوره‌های عمومی و تخصصی، خدمات امداد و نجات را به مردم ارائه کنند.

ولی پور یادآورشد: ما در حال حاضر ۶۰ هزار امدادگر و نجات گر آموزش دیده داریم که از این تعداد حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر خدمات را به صورت داوطلبانه ارائه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha