مراسم روز جهانی خاک در شهرستان بردسکن  با شعار خاک سرآغاز غذا برگزار شد

مراسم روز جهانی خاک در شهرستان بردسکن با شعار "خاک سرآغاز غذا" با حضور مسئولین و کارشناسان در محل پروژه پخش سیلاب کبودان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با اعلام این خبر گفت: این بازدید با هدف آشنایی مدیران ادارات شهرستان با اهمیت خاک و تاثیر سازه های آبخیزداری و همچنین پروژه های بیولوژیکی بر حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش برگزار گردید.

اقبالی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای پروژه های آبخیزداری و بیابان زدائی نظیر نهالکاری، بذرکاری، بذرپاشی و مراقبت و قرق آن باعث بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش اثرات مخرب حاصل از ریزگردها و گرد و غبار شده و به تبع آن افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش و افزایش میزان تولید رادر بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داشت در راستای مبارزه با پدیده بیابان زایی و حفاظت خاک از ده سال پیش تاکنون بیش از 2000 هکتار از اراضی شهرستان بردسکن با گونه های مقاوم از جمله تاغ، آتریپلکس ، اشنان , عجوه و ... نهالکاری شده است افزود همه باید با کمک مردم و روستا نشینان در حفظ و حراست از خاک بکوشیم.

همچنین مسروری مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در این بازدید به نقش خاک در امنیت غذایی جامعه اشاره کرد و بیان داشت فعالیتهای آبخیزداری و بیابانزدایی تاثیر مستقیم بر زندگی روستانشینان و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی را در پی دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز بر آموزش و آشنایی دانش آموزان با محیط طبیعی و اهمیت منابع آب و خاک تاکید کرد و آمادگی آموزش و پرورش شهرستان بردسکن را در مورد همکاری مشترک با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در زمینه برگزاری کارگاههای ترویجی برای دانش آموزان و قشر فرهنگی این شهرستان اعلام کرد.

لازم به ذکر است به مناسبت روز جهانی خاک مسابقه انشانویسی در سطح مدارس شهرستان با عنوان خاک سرآغاز غذا در حال برگزاری است و از برگزیدگان این مسابقه همزمان با روز پژوهش در تاریخ 25/9/1401 تقدیر بعمل خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha