واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای چند معلول در فارس

معاون مشارکتی بهزیستی فارس از تحویل ۱۱۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،معاون مشارکتی بهزیستی فارس گفت: تا پایان آبان ماه امسال ۱۱۰۰ خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر خانه دار شده اند و ۳۶۶ واحد هم در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان سال تحویل دهیم.
بال افکن گفت: سهمیه فارس برای خانواده‌های شهری ۷۹۲ واحد بوده که ۵۷۵ واحد واگذار شده و ۲۱۷ واحد هم در حال ساخت است. وی افزود: سهمیه روستایی هم ۶۷۴ واحد بوده که ۵۲۵ واحد ساخته شده و ۱۴۹ واحد در حال ساخت است.
معاون مشارکتی بهزیستی فارس گفت: برای احداث مسکن خانه‌های پرمعلول به خانواده‌های شهری ۲۰۰ میلیون و به خانواده‌های روستایی ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود. بال افکن افرود: همچنین همه مددجویان تحت پوشش برای ساخت مسکن برای یکبار از پرداخت هزینه انشعاب، آب، برق، گاز و پروانه ساخت و عوارض شهرداری معاف هستند.
براساس اعلام سازمان بهزیستی فارس حدود ۱۶۴ هزار معلول در این سازمان دارای پرونده هستند.
در همین رابطه دیروز معاون بنیاد مستضعفان از تحویل ۱۲۵۰۰ واحد به خانه‌های پرمعلول در سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکونی در قالب ۲ تفاهمنامه احداث شده که با تکمیل اجرای آنها، ۱۸۳۰۰ خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر در سراسر کشور خانه دار می‌شوند. خاویی گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی و کرمان دارای بیشترین سهم از واحدهای احداثی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha