کارنامه درخشان یوسفی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی

عملکرد قریب به بیش از یک ساله عاصم یوسفی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و مدیریت درآمد و هزینه در این شرکت حتی نظر موافق منتقدان وی را هم در برداشته است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، حدود یک سال از روی کار آمدن عاصم یوسفی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور می گذرد. یک سال پر فراز و نشیبی که بنظر می رسد فرجام خوشی در یکی از بطن های اصلی توسعه ورزش کشور یعنی “شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور” داشته است، شرکتی دولتی که از سال ۱۳۷۳ با پیشنهاد سازمان تربیت بدنی با هدف افزایش بهره وری در به کارگیری تخصص ها و بهینه سازی سیستم ها جهت اصلاح روش های تحقیقی و اجرایی در راستای ساخت ، نگهداری و توسعه اماکن ورزشی کشور راه اندازی شده است.
یوسفی که میراث دار بدهی و مشکلات حقوقی پروژه های ناتمام مدیران گذشته در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور شد علیرغم برخی هجمه ها به ویژه در آغاز کارش موفق شد سر و سامانی اساسی به وضعیت این شرکت دهد.
وسواس مدیریتی وی در نظارت بر مهره هایی که حتی خودش انتخاب کرده بود باعث شد تا مدیران زیر نظر وی در مجموعه های ورزشی هم حاشیه امنی نداشته باشند و در صورت کوتاهی یا قابل قبول نبودن روند کاری از سیستم جدا شوند، نمونه آن احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی که با انتخاب عاصم یوسفی به این مجموعه پا گذاشت و پس از بروز برخی حواشی و مشکلات از تیم همراهان یوسفی در این مسیر دشوار جدا شد.
*کاهش بدهی و افزایش درآمد، هنر درخشان مدیر جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور *
یکی از دغدغه های مهم یوسفی در ابتدای کار در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مدیریت درآمد و کاهش بدهی های جاری مجموعه بود، بدهی هایی که از دوره های گذشته به میراث باقی مانده بود. پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیارد از بدهی شرکت و کاهش حدود دو سومی پرونده های باز این شرکت در محاکم قضایی از جمله اقدامات درخشان بوسفی در همین مدت کوتاه بود.
حالا مدیری که در ابتدا برخی او را غیر ورزشی می خواندند با هنر مدیریت خود موفق شده بود درآمد شرکت توسعه را از ۱۰۰ میلیارد به رقم قابل توجه ۳۷۰ میلیارد افزایش دهد، مهمی که ثابت کرد؛ به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.
*برگزاری مزایده به معنای واقعی*
مدیریت جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از ابتدای آغاز به کار خود از اجاره سالن های ورزشی به بخش خصوصی خبر داد، موضوعی که برخی هجمه ها را در پی داشت که توجیه منطقی نداشت.
آنچه مسلم بود پول ورزش باید به ورزش بازگردد و شرکت توسعه موظف بوده و هست اماکن و سالن های ورزشی را با رقم کارشناسی مناسب و از طریق مزایده های تعریف شده به بخش خصوصی واگذار کند.
افزایش رقم مزایده بخش های ورزشی حاکی از آن است که تیم مدیریتی جدید در برگزاری مزایده به معنای واقعی و بدون هیچ دخل و تصرفی موفق عمل کرده است، موضوعی که مورد درخواست همه جامعه ورزش بوده است.
*همراهی با فدراسیون های ورزشی*
اساس فعالیت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور برای “برداشتن باری از روی دوش ورزش” است. این مجموعه با همراهی و تعامل با فدراسیون های ورزشی نقش پررنگی در توسعه و رشد ورزش کشور دارد.
ضمن حفظ بیت المال و نظارت بر پرداخت بدهی و اجاره سالن های ورزشی زیر نظر این شرکت برای فدراسیون های ورزشی در همین مدت یک سال همراهی و نگاه های پدرانه چشمگیری از شرکت توسعه وجود داشت که نمونه آن مشکلات حداقلی فدراسیون ها با شرکت توسعه و رفع موانع با فاکتور همدلی و گفتگو بود.
شرکت توسعه حتی به عنوان یک واسطه از بهره برداران خصوصی خواسته است تا سالن ها و اماکن ورزشی را در صورت نیاز به صورت رایگان در اختیار فدراسیون های مربوطه قرار دهند، به طور مثال زمین های تنیس مجموعه ورزشی انقلاب که چندی پیش به صورت رایگان برای برگزاری رقابتهای لیگ برار در اختیار فدراسیون تنیس قرار گرفت.
*حفظ بیت المال،خط قرمز شرکت توسعه و نگه داری اماکن ورزشی کشور *
آنچه به عنوان خواست عمومی جامعه ورزش از شرکت توسعه مطرح می شود حفظ بیت المال در بخش اماکن ورزشی است، خواسته ای که یوسفی و تیم زیر مجموعه اش به خوبی از پس آن برآمده است. شاید برای همین باشد که گه گاه با موج انتقادات و هجمه عده ای مواجه می شود.
افزایش درآمد شرکت توسعه گواهی بر حفظ همین بیت المال است، بیت المالی که باید برای ورزشکاران و توسعه و پیشرفت ورزش کشور هزینه شود.
قدم های برداشته شده در همین مدت یک سال و اندی قابل تقدیر و ارزشمند است و گواهی بر صحت و درستی مسیر طی شده.
*اتحاد و همدلی رمز موفقیت ورزش کشور*
روزهای پرکار و با برنامه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و نقش آن در آرامش و توسعه ورزش کشور نشان می دهد که هرجا برنامه ریزی مدونی باشد و حلقه مفقوده همدلی و اتحاد بازسازی شده و احساس شود نتیجه ختم به پیروزی خواهد شد.
امروز شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با رویه خدمت رسانی که در پیش گرفته قدم در مسیر درستی گذاشته است و لازم است تا یوسفی و همراهانش در این مسیر بی توجه به برخی واکنش ها در راه حفظ بیت المال و حق و حقوق ورزش و ورزشکاران مصمم تر از قبل حرکت کنند چرا که ورزش امروز جز با همدلی و اتحاد همه اعضای خود از بزرگ تا کوچک، از ورزشکار تا مدیر گرفته به موفقیت نمی رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha